۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۳
کد خبر: 80857821
T T
۰ نفر
استاندار مازندران از سد مخزنی و نیروگاه هراز بازدید كرد

ساری - استاندار مازندران روز یكشنبه در ادامه بازدید از طرح های تعریض و چهار خطه كردن محور هراز، از سد در حال ساخت مخزنی و نیروگاه هراز دیدن كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ' محمد رضا فروزان '، مدیر سد هراز در گزارشی به استاندار مازندران به پیشرفت حدود 15 درصدی این سد اشاره كرد و گفت: در حال حاضر پنج تونل آبراه انحرافی این سد ساخته شده است.

وی با بیان اینكه برای ساخت بدنه این سد از مصالح داخل رودخانه هراز استفاده می شود افزود: برای اتمام ساخت این سد 520 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فروزان با اشاره به اینكه امسال 90 میلیارد ریال اعتبار برای این منظور تخصیص یافته است اظهار داشت: از دو نیروگاه 25 مگاواتی این سد سالانه 170 مگاوات برق به دست خواهد آمد.

وی یكی از مزیت های ایجاد این سد را علاوه بر تامین آب كشاورزی، تامین آب آشامیدنی شهرهای گروه الف مازندران برشمرد و افزود: هم اكنون شهرهای آمل، بابل، بابلسر، فریدونكنار و محمودآباد با جمعیت یك میلیون و 200 هزار نفری با كمبود شدید آب شرب مواجه هستند كه تامین یكصد میلیون متر مكعب مورد نیاز این شهرها از سد هراز، مشكل موجود را برطرف خواهد كرد.

استاندار مازندران در این بازدید از 10 تونل و سه پل در حال ساخت محور هراز از نزدیك دیدن كرد.

محور 110 كیلومتری هراز از محورهای ارتباطی پرتردد كشور است و هم اكنون 14پیمانكار با هدف تعریض و چهار خطه كردن 70 كیلومتر از این محور مشغول فعالیت هستند.ك/3

2585/1654