۱۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۸:۰۲
کد خبر: 80844062
T T
۰ نفر
افزون بريك ميليارد دلار كالا از گمركات وبازارچه هاي استان كرمانشاه صادر شد

كرمانشاه - مديركل گمركات استان كرمانشاه از صدور يك ميليارد و 500 ميليون دلار كالا در نيمه اول سال جاري از طريق گمركات و بازارچه هاي مرزي اين استان به خارج از كشور، خبر داد.

به گزارش ايرنا، روابط عمومي گمركات كرمانشاه روز پنجشنبه به نقل از 'علي سعدالدين' افزود: اين حجم از صادرات انجام شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 27 درصد و از حيث وزن 37 درصد رشد داشته است.

مديركل گمركات كرمانشاه، عمده كالاهاي صادراتي از طريق اين گمركات را محصولات معدني و مصنوعات، مواد پلاستيكي و اشياء ساخته شده و محصولات صنايع غذايي عنوان كرد و گفت: بيشتر كالاهاي فوق به كشور عراق صادر مي شود.

سعدالدين با بيان اينكه در نيمه نخست سالجاري چهار هزار و 868 تن كالا به ارزش هفت ميليون و 513 هزار دلار از طريق گمركات استان كرمانشاه وارد شده است، گفت: عمده ترين كالاهاي وارداتي، فلزات معمولي و مصنوعات، ماشين آلات و وسايل مكانيكي، محصولات صنايع شيميايي و محصولات نباتي بوده است.

وي اظهار كرد: عمده ترين صادركنندگان كالا به مقصد گمركات استان كرمانشاه در شش ماه نخست سال 92عراق با دو ميليون و 520 هزار دلار، تركيه با يك ميليون و 611 هزار دلار، چين با يك ميليون و 442 هزار دلار و آذربايجان با 580 هزار دلار بوده اند.

571/567/681
۰ نفر