۱۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۸
کد خبر: 80843764
T T
۰ نفر
بسیاری از مشكلات حوزه سلامت با اختصاص 10 درصد درآمد هدفمند سازی یارانه ها حل می شود

كرمانشاه - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: چنانچه قانون تعلق 10 درصد درآمد حاصل از اجرای هدفمند سازی یارانه ها به بخش بهداشت و درمان، اجرایی شود بسیاری از مشكلات حوزه سلامت در كشور مرتفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دكتر 'سید حسن قاضی زاده هاشمی ' روز پنج شنبه در آیین بهره برداری از 14 پروژه عمرانی و خدمات درمانی در استان كرمانشاه افزود: 10 درصد درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها رقمی معادل 50 هزار میلیارد ریال می شود كه انتظار می رود نمایندگان مجلس برای تحقق آن تلاش كنند.

وی با اشاره به وجود مشكلات بودجه ای در كشور گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند با تجدید نظر در دهك های دریافت یارانه، و حذف كردن برخی دهك های پردرآمد، موجبات تحقق 10 درصد درآمد حاصل از اجرای این قانون به بخش بهداشت و درمان را فراهم آورند.

قاضی زاده در ادامه به تهیه یك هزار و 200 میلیارد تومان دارو از سوی وزارت بهداشت برای بیمه ها در مدت كوتاه كاری دولت یازدهم اشاره كرد و افزود: تا پیش از این، سیستم توزیع مناسب برای دارو در كشور وجود نداشت.

وی با بیان اینكه اختصاص این رقم موجب شد ترخیص كالاها در گمرك بخوبی انجام شود، گفت: وزارت نفت نیز رقم 27 میلیارد ریال برای ورود داروها به كشور را تقبل كرد و بیمه ها نیز شروع به پرداخت بدهی خود كردند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی افزود:هم اینك بعضی از مشكلات حوزه سلامت در كشور حل شده و در ماه های آتی نیز بقیه مشكلات برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینكه در حوزه های مختلف معاونت های متعدد باید مشغول بكار شوند، گفت: بتدریج در حال آماده شدن برای برنامه ریزی چهار ساله این وزارت،با رویكرد تحول اساسی در بخش بهداشت و درمان هستیم.

قاضی زاده، تغییر تعرفه های ناعادلانه پزشكی و افزایش درآمد بیمارستان های دولتی را دو گام مهم در راستای حل مشكلات كنونی بخش بهداشت و درمان دانست و اظهاركرد: اگر بتوانیم سهم سلامت را از خزانه بگیریم، علاوه بر تغییر تعرفه ها، می توانیم درآمد بیمارستان های دولتی را نیز افزایش دهیم.

وی گفت: با تحقق این مهم رضایتمندی مردم از متولیان امر سلامت و سطح كیفی خدمات افزایش خواهد یافت، و بتدریج ارتباط مالی بین پزشك و بیمار برطرف خواهد شد.

وی همچنین به ضرورت تامین حقوق كاركنان وزارت بهداشت اشاره كرد و افزود: تامین حقوق این افراد به معنای تحقق حقوق مردم است.

هاشمی با بیان اینكه تا به امروز در بحث ستادی كمتر از 19 درصد اعتبارات از سوی وزارت بهداشت وصول شده، گفت: از مجموع اعتبارات 13 هزار و 600 میلیارد تومانی این وزارتخانه، فقط حدود دو هزار و 600 میلیارد تومان در ماه جاری وصول شده است.

وی در ادامه به وجود 400 هزار نیروی انسانی در وزارت بهداشت و درمان اشاره كرد و اضافه كرد: هم اینك حدود سه هزار پزشك در كشور كمبود وجود دارد.

وی افزود: این در حالیست كه هم اینك بیش از 15 هزار پزشك در كشور به طبابت مشغول نیستند.

وی همچنین از دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه به عنوان یكی از دانشگاه های امید بخش در كشور یاد كرد و گفت: این دانشگاه به دلیل وجود ارتباطات مواصلاتی با كشورهای همسایه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در آن قطب های علمی ایجاد و تقویت شود.

7450/567/ 640
۰ نفر