۱۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۲
کد خبر: 80843752
T T
۰ نفر

جزیره آشوراده كلید توسعه استان گلستان است

۱۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۲
کد خبر: 80843752
جزیره آشوراده كلید توسعه استان گلستان است

گرگان - نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: جزیره آشوراده كلید توسعه استان در بخش های اقتصادی و گردشگری است.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'سید كاظم نورمفیدی' روز پنجشنبه در دیدار رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور افزود: استان گلستان از گردشگری در سواحل دریا بی بهره بوده و فقط در فصل تابستان میزبان زائران حرم امام رضا (ع) است.

وی خاطرنشان كرد: باید به جزیره آشوراده توجه جدی و اساسی شود زیرا اگر این جزیره راه بیفتد، توسعه استان را به همراه خواهد دارد.

نماینده گلستان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور گفت: تقاضا دارم این مهم را جدی بگیرید زیرا بسیاری از مشكلات استان را حل خواهد كرد.

نورمفیدی یادآور شد: در دولت سازندگی سرمایه گذار تعیین شد اما مسائل زیست محیطی مانع از انجام كار بود و امروز سرمایه گذار جدید وارد شده كه تقاضا داریم سازمان میراث فرهنگی، رایزنی های لازم را با محیط زیست انجام دهد.

وی اظهار كرد: تعهد می كنیم در توسعه جزیره آشوراده ازسوی سرمایه گذار جدید آسیبی به محیط زیست این منطقه نرسد و تقاضا داریم این پیام را به رییس جمهوری برسانید و همه برای توسعه استان دست به دست هم دهیم.

وی به دیوار تاریخی گرگان اشاره كرد و گفت: این دیوار دفاعی از مفاخر تاریخی كشور و حتی جهان است كه با وجود پنج نمونه در جهان، این سومین دیوار است.

وی یادآور شد: سابقه تاریخی این دیوار از برج قابوس كه سال گذشته ثبت جهانی شد بیش تر است و بر همین اساس، توجه جدی برای ثبت و احیای این دیوار لازم است.

نورمفیدی گفت: توجه به این دو مورد (جزیره آشوراده و دیوار دفاعی گرگان) می تواند استان را به قطب گردشگری داخلی و حتی خارجی تبدیل كند و درهای توسعه و سرمایه گذاری داخلی و خارجی را به روی سرمایه گذاران باز نماید.

نماینده ولی فقیه در گلستان تأكید كرد: این موارد می تواند مشكل بیكاری استان را حل كند و تنها در جزیره آشوراده سرمایه گذار ایجاد 30 هزار شغل را تعهد كرده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی كشور به منظور شركت در مراسم پایانی هفتمین جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین به گرگان سفر كرده است.

7467/602/508
۰ نفر