۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8084352
T T
۰ نفر
ناگفته های یک سرباز فرانسوی از مشکلات نظامیان این کشور در افغانستان ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/09 سیاسی.نظامی.فرانسه.افغانستان پاریس - یک نظامی جوان فرانسوی با درج مقاله ای در نشریه ای محلی به نام لاروش در استان محل زندگی خود موسوم به لاروش سویون، بخشی از کمبودهای نیروهای فرانسوی در افغانستان را افشا کرده است.
وی کمبود وسایل و تجهیزات نظامی و ضعف آماده سازی این نیروها را به باد انتقاد گرفته و می نویسد: من و دیگر نیروهای نظامی فرانسوی در افغانستان، هر یک مجبور هستیم برای خرید تجهیزات عملیاتی خود، بین پانصد تا هزار یورو هزینه شخصی کنیم.
این نظامی فرانسوی می افزاید: سلاحهایی که از سوی ارتش فرانسه در اختیار ما قرار می گیرد، مناسب وضعیت و اوضاع نیست و ما هنوز هم منتظر جلیقه های ضد گلوله ای هستیم که برای آن شرایط مناسب باشد. ما از کمبود تجهیزات رنج می بریم و از نظر فیزیکی نیز برای حضور در این کشور آماده نشده ایم.
در پی کشته شدن 10 سرباز فرانسوی در افغانستان، در روزهای اخیر فاش شد که این افراد بدنبال مدت کمی آموزشهای نظامی، به ماموریت افغانستان اعزام شده اند.
این سرباز فرانسوی، فرماندهی نظامی کشورش در افغانستان را به شدت به باد انتقاد گرفته و گفته است: ما از مقامهای بالادست خود خشمگین هستیم. ما بد سازماندهی شده ایم و تنها 82 سرهنگ و سروان ارتش فرانسوی با حقوق بالا در کابل مستقر شده اند.
وی می گوید: ارتش فرانسه پولهای خود را ریخت و پاش می کند در حالی که نیروهای نظامی فرانسوی احتیاج مبرم به تجهیزات و وسایل رفاهی بیشتری دارند.
این نظامی فرانسوی می افزاید: حقوقی که این نیروها در افغانستان دریافت می کنند، به اندازه حقوق کسانی است که در کالدونیا هستند. من چندین سال است که در ارتش فرانسه هستم ولی این نخستین بار است که این وضعیت را می بینم. تعداد زیادی از همکاران من که بیش از 10 سال است در ارتش فرانسه هستند، می خواهند قرارداد خود را فسخ کنند.
او از ممنوعیت حرف زدن نظامیان فرانسویان با خبرنگاران گله مند است و اضافه می کند: در آنجا حرفهایی که ما باید به روزنامه نگاران بگوییم، به ما دیکته می شود و جرات نداریم بگوییم که غذای کافی نداریم. ما می ترسیم و دیگر توانمان تمام شده است چرا که ما را به تنبیه شدن تهدید می کنند.
نوشته های این سرباز فرانسوی که در نوع خود کم نظیر است، شاید تنها مورد از این نوع اعتراضها توسط یک نظامی نباشد. در عین حال انتشار این مطلب در یک نشریه محلی می تواند نشانه وجود اعتراضها به سیاستهای نظامی دولت فرانسه در دیگر شهرهای این کشور و همچنین محدودیت بیان اینگونه مسایل در نشریات کثیر الانتشار باشد.
;160#تمایل نیکلا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه به مشارکت دادن جوانان فرانسوی در جنگ آمریکایی ها در افغانستان، از ابتدا با مخالفتهای تند داخلی روبرو بود.
تاکنون دستکم 55 درصد مردم فرانسه در یک نظرسنجی، خواستار خروج از افغانستان شده اند و کمیسیون دفاعی و سیاست خارجی مجلس ملی این کشور نیز وزیران خارجه و دفاع را برای ادای توضیح در این مورد فراخوانده است.
دولت فرانسه در تازه ترین اقدام خود، تصمیم گیری در این مورد را به رای مجلس واگذار کرده است.
اروپام .1740**2092** شماره 184 ساعت 23:20 تمام
۰ نفر