۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8084336
T T
۰ نفر
گرجستان: نیروهای روسی مانع بازگشت آوارگان می شوند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/09 سیاسی.گرجستان .آواره یک مقام گرجی روز شنبه گفت: نیروهای روسی مستقر در خاک گرجستان مانع بازگشت هزاران آواره به محل اقامت خود می شوند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از گوری (گرجستان )، نیروهای روسیه حتی پس از اینکه مسکو بخش اعظم نیروهای خود در گرجستان را به عقب راند، همچنان در پست های بازرسی این کشور مستقرند و در یکی از بنادر دریای سیاه نگهبانی می دهند. نیروهای روسی با هدف فرونشاندن تلاش گرجی ها برای تصاحب دو استان جدایی طلب اوستیای جنوبی و آبخازیا در گرجستان مستقر شدند.
مسکو از زمانی که اوستیای جنوبی و آبخازیا را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخت، با موجی از انتقادات از سوی دولت های غربی مواجه شد.
فرماندار گوری - شهر گرجستان که در جریان درگیری های اخیر بین نیروهای روس و گرجی به اشغال روسیه درآمد - گفت: سربازان روسیه هنوز روستاهای گرجی مجاور را در اشغال دارند و از بازگشت سکنه به خانه های خود جلوگیری می کنند.
لادو واردزلاشویلی افزود: روس ها هنوز پست های بازرسی را در اختیار دارند و ما نمی توانیم مردم را به منازل خود بازگردانیم. تهدید شبه نظامیان و سرقت و چپاول همچنان به قوت خود باقی است.
وی افزود: 28 هزار نفر از سکنه روستاهای منطقه گوری همچنان قادر به بازگشت نیستند.
در حالی که امکان تائید این رقم به طور مستقل وجود ندارد، دیده بان حقوق بشر از روسیه خواسته است تا گزارشات مربوط به سوزاندن و غارت روستاهای گرجستان توسط مبارزان اوستیایی را مورد بررسی قرار دهد.
ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه روز جمعه با بیان اینکه مشاوران نظامی آمریکا در درگیری های اخیر دخالت داشتند، کاخ سفید را به دامن زدن به این بحران با هدف پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ( آبان ماه ) آمریکا متهم کرد.
مترجمام **ن.م ** شماره 168 ساعت 18:37 تمام
۰ نفر