۱۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۸
کد خبر: 80843296
T T
۰ نفر
چهار طرح عمران كشاورزي در چالدران به بهره برداري رسيد

چالدران، اروميه - چهار طرح عمران كشاورزي با هدف ارائه خدمات بهينه به كشاورزان چالدران در اين شهرستان به بهره برداري رسيد.

مدير جهاد كشاورزي چالدران روز پنجشنبه در مراسم بهره برداري از اين طرح ها اظهار كرد: اين طرح ها در زمينه آبياري تحت فشار و كانال هاي آب كشاورزي است كه با استفاده از تسهيلات بلاعوض و كم بهره توسعه بخش كشاورزي در روستاهاي بخش مركزي اين شهرستان احداث شدند.

داوود شاه ولدي افزود: آبياري تحت فشار در روستاهاي صونا بلاغ، آغ بلاغ و اينچه به مساحت نزديك به 19 هكتار با اعتبار يك ميليارد ريال از جمله اين طرح هاي افتتاح شده است كه از اين مبلغ 657 ميليون ريال آن از محل اعتبارات بلاعوض پرداخت شده و بقيه تسهيلات از طريق بانك كشاورزي تامين شده است.

مدير جهاد كشاورزي پلدشت گفت: علاوه بر اين طرح ها يك خط انتقال لوله آب در روستاي زاويه سفلي به طول دو هزار و 650 متر افتتاح شد كه براي آن هم 500 ميليون ريال هزينه شده است كه 410 ميليون ريال آن از محل اعتبارات بلاعوض پرداخت شده است.

وي اضافه كرد: تاكنون در 180 هكتار از اراضي كشاورزي شهرستان چالدران آبياري تحت فشار اجرا شده است.

شاه ولدي افزود: براي استفاده بهينه از آب كشاورزي و كاهش بيماري ها و آفات گياهي آبياري در منطقه آبياري تحت فشار بهترين روش آبياري كشاورزي روز است.

شهرستان چالدران به لحاظ داشتن زمين هاي مستعد كشاورزي يكي از قطب هاي كشاورزي استان آذربايجان غربي است.

7128/581