۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۵۳
کد خبر: 80834647
T T
۰ نفر
امام جمعه كيش: مواضع رييس جمهوري در سازمان ملل براي ايران اسلامي افتخار آفريد

كيش- امام جمعه كيش سخنان رييس جمهوري در اجلاس سران مجمع عمومي سازمان ملل متحد را قاطع، قوي و منطقي عنوان كرد و گفت: مواضع دكتر روحاني و هيات بلندپايه همراه براي ايران اسلامي افتخار آفريد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام 'حسن عليدادي' در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته كيش، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره سياست نرمش قهرمانانه در ديپلماسي افزود: هيات ايراني در نيويورك به خوبي در اين راستا گام برداشت.

وي گفت: مايه افتخار و عزت ايران اسلامي است كه رييس جمهوري كشوري كه خود را بر دنيا مسلط مي داند، تقاضاي ملاقات با رييس جمهوري كشورمان را داشت و پاسخ مثبت نگرفت.

وي همچنين با گراميداشت هفته دفاع مقدس افزود: اين دوران از زيباترين ، مقدس ترين و خاطره انگيزترين سال هايي است كه در برگ هاي تاريخ ايران اسلامي رقم خورد.

امام جمعه كيش در ادامه مقوله عفاف و حجاب را ضامن امنيت اخلاقي و اجتماعي در جامعه دانست و اظهاركرد:اين بحث ابتدا بايد از ادارات شروع شود، كه اميدواريم اين موضوع به طور جدي پيگيري شود.

وي فريضه امر به معروف و نهي از منكر را وظيفه اي همگاني دانست و گفت: درست است كه نيروي انتظامي به طور جدي درخط مقدم اجراي اين فريضه ايستاده است اما انتظار است كه همه مسوولان و اقشار مختلف مردم در اين امر مشاركت كنند.

وي در ادامه آغاز دوره جديد مديريت سازمان منطقه آزاد كيش را تبريك گفت و افزود: با توجه به كارنامه كاري آقاي «علي اصغر مونسان»، وي از انگيزه لازم، تدين، درايت و تجربه كافي كه بتواند مشكلات اين جزيره را رفع كند برخوردار است.

امام جمعه كيش گفت: انتظار است كه مديريت جديد اين سازمان توسعه متوازن، همگون و عادلانه اين جزيره را در دستور كار قرار دهد و در اين راستا به خطاها و تمايز برخي اقدامات گذشته با طراحي صورت گرفته در طرح جامع توسعه كيش توجه كند.

وي يادآوري كرد: در طرح جامع توسعه كيش با افق نگاه سال 1404 پيش بيني شده كه شمار مراكز تجاري اين جزيره همزمان با ارتقاي وضعيت زيرساخت ها در مدت 20 سال، دو و نيم برابر شود اما امروز با گذشت تنها هشت سال، شمار اين مراكز سه برابر شده كه رشدي ناهمگون با ساير بخش ها است.

حجت الاسلام عليدادي با انتقاد از روند واگذاري زمين در جزيره كيش در سال هاي اخير، اصلاح اين روند و رسيدگي به تظلم خواهي ها را خواستار شد.

وي گفت: رشد مراكز تجاري بدون توسعه زيرساخت ها در حوزه حمل و نقل هوايي و دريايي، آب و برق، حمل و نقل شهري، مراكز اقامتي، گردشگري و پذيرايي، نمي تواند امنيت سرمايه گذاري و رونق اقتصادي اين جزيره را تامين كند.

امام جمعه كيش در ادامه با يادآوري اهميت آموزش و پرورش در رشد و سعادت جامعه و اعتلاي اين جزيره اظهاركرد: انتظار است كه اين بخش با نگاه تخصصي، عالمانه و دور از احساسات مورد توجه قرار گيرد و امكانات و زيرساخت هاي مناسب براي ارتقاي آن فراهم شود. ك/2

2026/668/ 640
۰ نفر