۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۲۱
کد خبر: 80834482
T T
۰ نفر
امام جمعه زاهدان: سخنراني دكتر روحاني در سازمان ملل منطقي بود

زاهدان - نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سخنراني دكتر روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل منطقي و از موضع اقتدار بود.

به گزارش ايرنا آيت الله 'عباسعلي سليماني' در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه زاهدان افزود: جمهوري اسلامي ايران در برابر جهان غرب با خط مشي نرمش قهرمانه و گفتمان مسالمت آميز بر مبناي سه اصل عزت، مصلحت و حكمت عمل مي كند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به سخنراني روساي جمهوري ايران و آمريكا در مجمع عمومي سازمان ملل اظهار داشت: اوباما در بحث مسائل ايران سعي كرد از جملات برگزيده استفاده كند بطوريكه هم نشان از اعتراف به رفتار غلط آمريكا داشت و هم اينكه عملكرد هيات اين كشور در سازمان ملل زير سوال نرود.

نماينده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استانهاي سيستان و بلوچستان و كرمان اضافه كرد: اوباما در سخنراني خود سعي كرد مداخله سياسي طولاني مدت آمريكا در امور داخلي ايران را با زيركي به گونه اي بيان كند كه مصداق مداخله از آن استفهام نشود.

آيت الله سليماني گفت: پشتيباني همه جانبه از تروريست ها در داخل ايران، حمايت از صدام و كمكهاي مالي و تسليحاتي به رژيم بعثي عراق در دوران هشت سال دفاع مقدس، حمله به هواپيماي مسافربري ايران، مصادره دارايي هاي ايران، اعمال تحريم هاي اقتصادي شديد و طرح موضوع هسته اي براي فشار آوردن به ايران از مهمترين نمونه هاي دشمني و دخالت مستقيم آمريكا در امور داخلي ايران است.

امام جمعه زاهدان افزود: اوباما هميشه در شعارهاي خود بر برخورد ديپلماسي تاكيد دارد اما در مساله هسته اي ايران همواره از گزينه برخورد نظامي عليه جمهوري اسلامي و با زبان تهديد سخن مي گويد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه دكتر روحاني با سخنان منطقي خود در مجمع عمومي سازمان ملل توقع بحق ايران از آمريكا در يك صدايي سخن و عمل مقامات اين كشور را عنوان داشت، ابراز اميدواري كرد: يخ بي اعتمادي دو كشور بتدريج به سمت آب شدن پيش برود.

آيت الله سليماني در بخش ديگري از سخنانش پيرامون زندگي علي ابن موسي الرضا(ع) بيان كرد: امامت امام رضا (ع) در زماني بود كه مشكلات اعتقادي زيادي بين مسلمانان شكل گرفت و ايشان حتي از فرصت وليعهدي مامون به عنوان زيرك ترين خليفه عباسي به نفع گسترش پيام شيعه واقعي بهره گرفت.

7307/2729/681
۰ نفر