۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۳۸
کد خبر: 80833593
T T
۰ نفر

هدف سلفی ها بدنام كردن شیعیان است

۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۳۸
کد خبر: 80833593
هدف سلفی ها بدنام كردن شیعیان است

قم ـ دبیر نشست 'نقش سلفی ها در سقوط بغداد' گفت: سلفی ها تلاش می كنند برغم وجود مدارك و شواهد تاریخی متعدد، شیعیان را بدنام كنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام'سید حمید روحانی' روز پنجشنبه در نشست علمی

'نقش سلفی ها در سقوط بغداد و نقش خواجه نصیر الدین طوسی در گسترش اسلام' در قم افزود: سلفی ها با دست بردن در تاریخ و بدون شواهد متقن و علمی می كوشند تا 'ابن علقمی' وزیر شیعه آخرین خلیفه عباسی و 'خواجه نصیرالدین طوسی' را عامل سقوط خلافت عباسی و ایجاد اختلاف در امت اسلام معرفی كنند.

وی ادامه داد:آنان مدعی اند كه ابن علقمی و خواجه نصیرالدین طوسی با تحریك مغول ها، آنان را مجاب به حمله به بغداد كرده و زمینه ساز كشتار مردم بغداد و سقوط حاكمیت عباسیان شدند در حالی كه این یك دروغ تاریخی بزرگ است.

روحانی گفت: شیعیان خود بارها در مناطق مختلف از جمله بغداد مورد هجمه و ظلم و ستم حاكمان زمانه قرار گرفته و همواره در مظلومیت بسر برده اند.

وی با بیان اینكه خواجه نصیر الدین طوسی در عصر غیبت از موثرترین و بارزترین علمای جهان اسلام محسوب می شود، افزود: ایشان نقشی گسترده و موثر در بسط تفكر اسلامی و دین مبین اسلام داشت.

روحانی گفت: تاسیس رصد خانه مراغه، حفظ 400 هزار جلد كتاب فاخر اسلامی، تالیف و نگارش كتاب های متعدد و تربیت شاگردان ارزشمند و حفظ نفوس مسلمانان در مقابل بی رحمی حكام وقت، از خدمات موثر و گسترده خواجه نصیر الدین طوسی است.

نشست یكروزه نقش سلفی ها در سقوط بغداد و نقش خواجه نصیر الدین طوسی در گسترش اسلام با هدف واكاوی دلایل تاریخی سقوط حاكمیت عباسیان و نقش گروه های مختلف سیاسی و مذهبی در آن با حضور اساتید، طلاب و پژوهشگران تاریخی در موسسه باقر العلوم(ع) قم برگزار شد.ك/4

569 / 380/
۰ نفر