۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۰
کد خبر: 80833313
T T
۰ نفر
رييس مركز فوريت هاي پزشكي :زمان امداد رساني به حادثه ديدگان به كمتر از 14 دقيقه رسيده است

قم - رييس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي گفت: زمان امداد رساني به حادثه ديدگان در سوانح جاده اي كشور به كمتر از 14 دقيقه رسيده است.

به گزارش ايرنا، محمد تقي طالبيان روز پنجشنبه در ديدار با علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي درقم افزود: اين زمان درگذشته، 25 دقيقه بود كه با تجهيز وسايل امداد رساني و نصب GPS و سيستم آن لاين توانستيم به اين مهم دست پيدا كنيم.

وي با اشاره به اينكه اورژانس پيش بيمارستاني از سال 83 به بعد تقويت شد، خاطرنشان كرد: ظرفيت آمبولانس هاي كشور از يكهزار دستگاه به سه هزار و 100 دستگاه رسيده، پايگاه هاي اورژانس از 600 پايگاه به دو هزار و 69 پايگاه افزايش پيدا كرده و تعداد پرسنل نيز از شش هزار نفر به 14 هزار و 500 نفر رسيده است.

طالبيان با بيان اينكه سالانه در كشور، 20 هزار نفر از هموطنان در سوانح جاده اي جان خود را از دست مي دهند گفت: از بين 178 كشور، ايران از لحاظ سوانح جاده اي و ترافيكي جايگاه 168 را دارد.

به گفته وي، سالانه در كشور بين 500 تا 600 هزار نفر از هموطنان كشور در سوانح جاده اي مجروح مي شوند كه البته آمار تلفات جاده اي از 27 هزار نفر در سال 83 به پايين تر از 20 هزار نفر در سال 91 رسيده است.

طالبيان ادامه داد: اين مهم با كمتر شدن زمان امداد رساني، تجهيز پايگاه ها و آمبولانس ها و همكاري پليس به دست آمده است و اميدواريم سال به سال شاهد كاهش آمار تلفات و مجروحان در سوانح جاده اي باشيم.

رييس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور در پايان با بيان اينكه به خاطر كمبود منابع مالي، بعضي از پايگاه هاي امداد رساني به حالت تعطيلي درآمده است از رييس مجلس شوراي اسلامي خواستار توجه و رسيدگي به اين موضوع شد. ك/2

553/ 550/
۰ نفر