۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۷
کد خبر: 80833079
T T
۰ نفر
طرح رييس جمهوري با عنوان جهان عليه خشونت و افراطي گري، امنيت جهاني را به دنبال دارد

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: طرح پيشنهادي رييس جمهوري با عنوان جهان عليه خشونت و افراطي گري كه در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد مطرح شد، ثبات و امنيت جهاني را به دنبال دارد.

آيت الله 'حسن ممدوحي' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در باره سخنان دكتر روحاني در شصت و هشتمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد افزود: سخنان مطرح شده از سوي رييس جمهوري مربوط به نظام است و وي به نمايندگي از جمهوري اسلامي ايران اين سخنان را در سازمان ملل بيان كرده كه خود يك موفقيت است.

وي اظهار كرد: بيان مواضع جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل،‌ رسانه ها و افكار عمومي جهان را بيدار مي كند.

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: امروز ايران جايگاه خود را در دنيا پيدا كرده و كشورهاي جهان نيز بخوبي جمهوري اسلامي ايران را مي شناسند و با سياست هاي و مواضع كشورمان آشنا هستند.

آيت الله ممدوحي تصريح كرد: سخنان مطرح شده از سوي رييس جمهوري در سازمان ملل همان حرف و منطق اسلام است و اميدواريم خداوند وي را ياري كند تا بتواند بهتر از اين ها كار كند.

نماينده مردم كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبري افزود:‌ مهمترين دستاورد سفر رييس جمهوري به نيويورك و اعلام مواضع جمهوري اسلامي ايران، بالا بردن اميد مستضعفان جهان است كه ايران سخن حق را گفته و بر اجراي عدالت در نقاط مختلف دنيا تاكيد مي كند.

دكتر حسن روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران در سخنان خود در مجمع عمومي سازمان ملل با تشريح مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در باره مهمترين مسائل منطقه اي و بين المللي از شنيده شدن جمله 'گزينه جنگ روي ميز است'، انتقاد كرد و خواستار آن شد تا به جاي اين سخن ناكارآمد و غيرقانوني، از جمله 'صلح در دسترس است' استفاده شود.

وي گفت: به نام جمهوري اسلامي ايران در گام نخست پيشنهاد مي كنم طرح 'جهان عليه خشونت و افراطي گري' در دستور كار سازمان ملل متحد قرار گيرد و همه دولت ها و سازمان هاي بين المللي و نهاد مدني تلاش هاي جديدي را براي سوق دادن جهان به اين سو سامان دهند. بايد به جاي گزينه ناكارآمد 'ائتلاف براي جنگ' در مناطق مختلف جهان به 'ائتلاف براي صلح پايدار' در سراسر جهان انديشيد.

**9254**1601**