۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۱
کد خبر: 80833068
T T
۰ نفر
شبه نظاميان به بالگرد امدادي زلزله زدگان درپاكستان حمله موشكي كردند

اسلام آباد - منابع خبري پاكستان پنجشنبه در گزارش فوري گزارش دادند: بالگرد ارتش اين كشور در حين عمليات امداد و نجات در منطقه زلزله زده 'آواران' در جنوب غربي ايالت بلوچستان با شليك موشك ھاي آر پي جي ھفت شبه نظاميان مور حمله قرار گرفت.

به گزارش ايرنا به نقل از منابع خبري محلي، اين بالگرد در حال انتقال ؛ سرلشكر 'سعيد عليم' رييس سازمان ملي مديريت بحران پاكستان و تعدادي از امدادگران بود كه در اين حمله تروريستي به آنها آسيبي وارد نشد.

رسانه ھاي پاكستاني به نقل از منابع امنيتي افزودند: تروريست ھا با پنھان شدن از مكان نامعلومي بالگرد ارتش را مورد حمله قرار دادند با اين حال هيچ موشكي به اين بالگرد اصابت نكرد.

نيروھاي امنيتي؛ارتش و سپاه مرزي پاكستان براي بررسي اين حادثه، شناسايي و بازداشت عناصر اين اقدام تروريستي به حومه شھر آواران اعزام شدند.

مقامات امنيتي پاكستان با مشاھدہ حمله شبه نظاميان دستور لغو پرواز بالگردهاي ديگر را به شھر آواران صادر كردند.

قرار بود بالگردها ؛ رييس پارلمان ايالتي بلوچستان، برخي از مسوولان ارشد دولتي و روزنامه نگاران را عازم شھر آوران كنند كه گزارش ھا حاكي از فرود سريع اين بالگردها در شھر 'خاران' اين ايالت است.

تاكنون ھيچ گروھي مسووليت اين حمله را به عھده نگرفته است اما مقامات پاكستاني شبه نظاميان تحريك طالبان و شورشيان وابسته به گروھھاي آزادي طلب بلوچ را براي انجام چنين اقداماتي مقصر مي دانند.

به نقل از منابع خبري زلزله روز سه شنبه ايالت بلوچستان تاكنون بيش از 400 كشته و صدها مصدوم برجاي گذاشته و هزاران نفر از شهروندان پاكستاني را تحت تاثير قرار داده است.

آساق**1095