۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۵
کد خبر: 80831986
T T
۰ نفر
432 مركز پيش دبستاني در استان قزوين فعاليت مي كنند

قزوين- مديركل آموزش و پرورش استان قزوين از فعاليت بيش از 432 مركز پيش دبستاني در استان خبر داد.

'جعفر حبيبي' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: علاوه بر اين برخي از مراكز و واحدهاي آموزش پيش دبستاني نيز ضميمه مدارس ابتدايي شده اند.

وي با تاكيد بر اهميت آموزش دوره پيش دبستاني اضافه كرد: آشنايي با علم كودكان يكي از اولويت هاي مهم در اين حوزه است كه بايد با استفاده از علوم روز و متناسب با سنين نوآموزان انجام شود.

حبيبي آشنايي با علم روان شناسي كودك و بكار بستن آن را از پيش نيازهاي آموزش پيش دبستاني دانست و ادامه داد: مربيان اين مقطع بايد با اطلاعاتي مناسب در راستاي شناخت هرچه بيشتر كودكان گام بردارند.

وي با اشاره به ابلاغ بخشنامه به تمام مراكز و واحدهاي مختلف پيش دبستاني استان اظهار داشت: بر اساس اين بخشنامه در راستاي تهيه، تدوين و هماهنگ سازي محتواي آموزشي و تربيت دوره پيش دبستاني استان برابر اجراي ماده 5 اساسنامه دوره پيش دبستاني مبني بر تهيه مواد آموزشي بصورت غير متمركز و دستور العمل وزارت متبوع تمام مراكز پيش دبستاني اعم از نوآموزان چهار سال تمام و پنج سال تمام مي بايست از محتواي ياددهي - يادگيري توليدي و مورد تاييد كميته توليد محتواي اداره كل آموزش و پرورش استفاده نمايند.

مديركل آموزش و پرورش استان قزوين افزود: تامي موسسات و مراكز داراي نو آموزان چهار ساله نيز ملزم به استفاده از محتواي هماهنگ و يكسان توليد شده در گروه توليد محتواي اداره كل آموزش و پرورش مي باشند و استفاده از محتواي ديگر وجاهت قانوني ندارد.

7388/ 614