۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۳۳
کد خبر: 80828573
T T
۰ نفر

70 شناور صيادي متخلف درهرمزگان توقيف شد

۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۳۳
کد خبر: 80828573
70 شناور صيادي متخلف درهرمزگان توقيف شد

بندرعباس - جانشين فرمانده يگان حفاظت منابع آبزيان شيلات هرمزگان گفت: در شهريور ماه امسال 70 شناور صيادي متخلف در استان توقيف و با آنان برخورد قانوني شد.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي اداره كل شيلات هرمزگان، سرهنگ 'احمد دستيار' دوشنبه افزود: استفاده از ادوات غير مجاز صيد و همچنين رعايت نكردن فصول و مناطق صيد بيشترين تخلف اين صيادان بوده است.

وي بيان داشت: طبق راي صادره كمسيون رسيدگي به تخلفات صيادي، شناورهاي متخلف به محروميت از صيد به مدت 10 روز و توقيف سهميه سوخت آنها به تناسب زمان محروميت شان محاكمه شدند.

جانشين فرمانده يگان حفاظت منابع آبزيان شيلات هرمزگان با اشاره به اينكه بيش از 30 كمسيون رسيدگي به تخلفات صيادي براي شناورهاي صيادي كلاس لنج تاكنون برگزار شده، اظهاركرد: 192 روز محروميت از صيد كه بين سه تا 10 روز براي هر لنج است راي صادره كمسيون رسيدگي به تخلفات صيادي براي آنها دانست.

دستيار همچنين توقيف هفت فروند شناور لنج متجاوز از استان هاي همجوار به آبهاي هرمزگان و تردد آنها پس از دريافت تعهد كتبي از آبهاي هرمزگان را از ديگر اقدامات يگان حفاظت منابع آبزيان شيلات استان در شهريور عنوان كرد.

وي گشت هاي تلفيقي و تعاملي با درياباني و ستاد سوخت استانداري را از مهم ترين اقدامات موثر اين يگان در برخورد با سوخت قاچاق، ادوات صيد غيرمجاز،جلوگيري از ورود لنج هاي غير بومي به آبهاي استان و صيد و صيادي غيرمجاز در شهرستان هاي بندرعباس، لنگه و جاسك ذكر كرد. ك/1

7195/668