۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۴۳
کد خبر: 80826900
T T
۰ نفر
درس آمادگي دفاعي در تحقق فرهنگ جهاد بسيار تاثيرگذار است

سمنان - فرمانده سپاه شاهرود گفت: درس آمادگي دفاعي در تحقق فرهنگ جهاد و ايثار در بين دانش آموزان بسيار تأثيرگذار و با اهميت است.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي سپاه استان سمنان ' عباس مطهري' در كارگاه آموزشي دبيران درس آمادگي دفاعي مدارس شرق استان كه به ميزباني بسيج دانش‌آموزي شاهرود در سالن اجتماعات دبيرستان دكتر شريعتي برگزار شد، با اشاره به اهميت موضوع جهاد و شهادت در اسلام اظهار كرد: دوران دفاع مقدس ما سراسر همراه با ايثار و فداكاري خالصانه بود و اين باعث ايجاد فرهنگ ايثار و جهاد در جامعه شد.

وي افزود: دفاع مقدس براي ما به فرموده امام راحل هرچند مشكلاتي را ايجاد كرد؛ اما براي ما سبب پيشرفت و اعتلا شد و ما در جنگ قدرت خود را به جهان نشان داديم و فرهنگ اسلام ناب را صادر كرديم.

فرمانده سپاه شاهرود تصريح كرد: ما در جنگ ابهت پوشالي قدرت‌هاي شرق و غرب را شكستيم و جهان دو قطبي را تغيير داديم و نقطه عطفي را در تاريخ جهان ايجاد كرديم.

مطهري بيان كرد: اين فرهنگ بعد از دفاع مقدس در جامعه باعث پيشرفت و ترقي ما در زمينه‌هاي مختلف فرهنگي، سياسي، اجتماعي شد و دشمنان با توجه به اين موضوع رو به جنگ نرم آوردند.

وي با بيان اينكه در جنگ نرم دشمن تلاش مي‌كنند، اعتقادات و فرهنگ يك جامعه را نابود كند، اظهار كرد: دشمنان مي‌خواهند فرهنگ جهاد و ايثار را كه باعث شكست آنها در دفاع مقدس شد نابود كنند و به همين دليل در تلاش هستند با تغيير فرهنگ و رفتار جامعه به اهداف شوم خود برسند.

فرمانده سپاه شاهرود افزود: فرهنگي كه دفاع مقدس به ما داد، فرهنگ ايستادگي تا پاي جان بود كه از كربلا و امام حسين(ع) الگو گرفته شده و دشمنان از اين فرهنگ به شدت ترس و هراس دارند.

وي تأكيد كرد: با توجه به اين موضوع ما بايد دانش‌آموزان خود را با فرهنگ ايثار و شهادت و دفاع آشنا و از ترفندهاي دشمنان در جنگ نرم آگاه كنيم و اين مي‌طلبد كه درسي با محتوا با معلمان آگاه در مدارس تدريس شود.

مطهري گفت: تحول در درس آمادگي دفاعي با توجه به نياز روز نسل نوجوان رخ داده است و بايد دبيران محترم اين درس با شناخت درست از اين درس و مفاهيم آن به تربيت دانش‌آموزان تلاش كنند.

وي تصريح كرد: درس آمادگي دفاعي در تحقق فرهنگ جهاد و ايثار در بين دانش‌آموزان بسيار تأثيرگذار و با اهميت است و از اين رو تلاش دارد تا نوجوان امروز را با ترفندهاي مختلف دشمن آشنا و عين ايجاد آمادگي نظامي، آمادگي روحي و بصيرتي نيز ايجاد كند.ك/1

608