۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۳۹
کد خبر: 80826885
T T
۰ نفر

استاندار اصفهان: اتاق هاي فكر سياست ساز هستند

۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۳۹
کد خبر: 80826885
استاندار اصفهان: اتاق هاي فكر سياست ساز هستند

اصفهان- استاندار اصفهان گفت: اتاق هاي فكر به عنوان نهادهاي سياست ساز مطرح بوده و درگير مسائل تشريفاتي و حقوقي سياستگذاري نمي شوند.

به گزارش روز يكشنبه اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان، عليرضا ذاكراصفهاني در جلسه اتاق فكر استان اصفهان گفت: اتاق هاي فكر به عنوان مجموعه هاي ارزشمند و اثرگذار بايد مشكلات ساختاري و موانعي كه ناشي از خلاء قانوني است را شناسايي كنند.

وي افزود: اتاق فكر هر استان بايد راهكارهاي علمي براي برون رفت از مشكلات را به نهادهاي حاكميتي و دستگاههاي اجرايي اعلام كند.

وي گفت: هم اكنون بحران آب، آلاينده هاي زيست محيطي و پيشروي كوير بزرگترين دغدغه هاي مديريت استان است.

وي اظهار كرد: لازم است اتاق فكر استان همچون گذشته با همكاري دانشگاهها و صاحب نظران براي مقابله با اين سه بحران، نظرات و پيشنهادهاي عملي و سازنده خود را اعلام كند.

استاندار اصفهان خواستار تشكيل يك ميز در وزارت نيرو براي حوضه زاينده رود شد.

وي از به كار نگرفتن خروجي هاي اتاق فكر انتقاد كرد و گفت: بايد با تغيير شكل اين اتاق ها، دستگاهها براي استفاده از اتاق فكر نوبت بگيرند.

استاندار اصفهان همچنين در جلسه شوراي مديريت بحران استان اظهار كرد: مدير توانمند مديري است كه در مواقع بروز بحران شرايط عادي براي مردم ايجاد كند.

وي افزود: در سال هاي گذشته برنامه هاي استان اصفهان در سه افق كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت با توجه به شرايط و امكانات برنامه ريزي شد.

وي همكاري بين بخشي و استفاده از عنصر هم افزايي را رمز موفقيت خواند و گفت: مديريت استان تمام تلاش خود را براي حل مشكل آب و آلايندگي صنايع به كار بست.

وي تصريح كرد: در صورت استفاده از ظرفيت هاي فكري كارشناسان مي توان به سمت داشتن صنايع پاك و غير آلاينده پيش رفت.

د/7135/607