۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰
کد خبر: 80826048
T T
۰ نفر
شمار قربانيان انفجار پيشاور پاكستان به 40 كشته افزايش يافت

اسلام آباد - مقام هاي پليس پاكستان اعلام كردند : شمار قربانيان انفجار انتحاري امروز يكشنبه كه شبه نظاميان تروريست يك كليساي مسيحيان را در شهر پيشاور مورد هدف قرار دادند، به 40 نفر كشته افزايش يافت.

به گزارش ايرنا به نقل از منابع خبري محلي ؛ مقام هاي پليس پيشاور مركز ايالت خيبر پختونخوا در شمال غرب اين كشور گفتند: در انفجار انتحاري در نزديكي بازار خاوانايي پيشاور ، بيش از 70 نفر زخمي شدند كه در ميان قربانيان تعدادي زن و كودك ديده مي شود.

بر اساس گزارش شبكه هاي خبري ؛ اين انفجار به ساختمان كليساي قديمي پاكستان آسيب وارد آورد.

ظهير الاسلام معاون پليس پيشاور تعداد 40 كشته و 70 زخمي را تاييد كرد و گفت : اين انفجار يكي از مرگبارترين حملات تروريستي بود كه تعدادي از شهروندان مسيحي را نيز تخت تاثير قرار داد.

وي افزود: نيروهاي پليس و كارشناسان واحد خنثي سازي بمب كار خود را بمنظور ايمن سازي و شناسايي عوامل موثر در اين حادثه آغاز كرده اند.

به گفته مسوولان كليسا ؛ ترتيبات امنيتي به اندازه كافي درنظر گرفته شده بود اما به گفته محافظان و پليس ؛ شخص انتحار كننده در زمان ورود به كليسا از سوي ماموران متوقف و در يك لحظه جليقه انفجاري همراه خود را منفجر كرده بود.

شاهدان عيني گفتند: بيش از 600 نفر از مسيحيان در زمان حمله انتحاري داخل اين كليساي قديمي مشغول برگزاري مراسم بودند.

به گفته پليس پيشاور ؛ نيروهاي امدادي و امنيتي محل حادثه را تحت كنترل خود قرار داده و عمليات امداد و نجات و همچنين انتقال اجساد و مجروحان اين حادثه به بيمارستانهاي شهر پيشاور ادامه دارد.

منابع بيمارستاني نيز در گفت وگو با رسانه هاي محلي گفتند : تعداد زيادي از مجروحان اين حادثه به بيمارستاني در پيشاور منتقل شده ؛ كادر بيمارستاني مشغول مداواي مصدومان بوده و وضعيت چند نفر از آنان وخيم گزارش شده و احتمال افزايش تعداد قربانيان نيز وجود دارد.

هيچ گروهي نيز مسووليت اين اقدام تروريستي را برعهده نگرفته اما مقام هاي پليس و دولتي معتقدند شبه نظاميان وابسته به گروه تحريك طالبان معمولا اين اقدامات تروريستي را عليه نيروهاي امنيتي , ارتش , پليس , سران قبايل طرفدار دولت و شهروندان صورت مي دهند.

نواز شريف نخست وزير پاكستان نيز بشدت اين اقدام تروريستي را محكوم كرد و از نيروهاي امنيتي و نظامي خواست تا ضمن شناسايي عاملان اين اقدام تروريستي با آنان بر اساس قانون بشدت برخورد شود.

آساق ** 1095**5981