۳۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۹:۳۴
کد خبر: 80825245
T T
۰ نفر
قراردادهای حج و عمره سال آینده امسال نهایی می شود/كاهش مدت پرواز حجاج ایرانی

تهران - رییس سازمان حج و زیارت از تلاش این سازمان برای نهایی كردن 85 درصد قراردادهای مسكن حج و عمره سال آینده خبر داد.

به گزارش عصر شنبه ایرنا، سعید اوحدی در نخستین جلسه شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره افزود : خوشبختانه دغدغه نماینده ولی فقیه برای عودت بخشی از دریافتی‌ها از زائران حج سال جاری برطرف و مبلغ 20 میلیون ریال به هر یك از زائران پرداخت شد كه این اقدام مناسب رضایت زائران را در پی داشته است.

وی افزود: در تلاش خواهیم بود موضوع مسكن را قبل از ایام تشریق جمع بندی و حداقل 85 درصد از قراردادهای حج و عمره سال آینده را نهایی كنیم.



** كار پنهانی در ایام حج نداریم

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی نیز در این جلسه بر ضرورت تلاش همه جانبه برای ارائه خدمات مناسب به زائران حرمین شریفین تاكید كرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسكر به فضای بسیار مطلوب همكاری و همراهی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در موسوم حج امسال اشاره كرد و گفت: با همكاری شورای فرهنگی و یاوران حجاج در كاروان‌ها باید تلاش شما بر این باشد كه كلیه خدمات ارتقا یابد.

سرپرست حجاج ایرانی بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در پرهیز از هرگونه تنش و اختلاف افكنی در ایام حج تاكید كرد و گفت: ما در چارچوب قوانین و مقررات عربستان به خدمات رسانی به حجاج ایرانی مشغول هستیم و هیچ كار پنهانی در ایام حج نداریم.

وی ابراز امیداواری كرد با عنایت به موضع دولت یازدهم مناسبات جمهوری اسلامی ایران و عربستان رو به گسترش باشد گرچه بعثه مقام معظم هبری، حج را مستقل از مناسبات سیاسی دو كشور می‌داند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به طرح جدید تمركز در امور پزشكی كاروان‌ها افزود: با توجه به اینكه امسال برای نخستین بار به جای پزشك مستقر در كاروان ها، به صورت متمركز خدمات پزشكی ارائه می‌شود لازم است نقاط ضعف و قوت این طرح در طول موسم حج بررسی شود تا در پایان بتوان برای تصمیم گیری به یك جمع بندی مناسب رسید.

** كاهش طول پرواز حجاج ایرانی به كمتر از 30 روز

حجت الاسلام قاضی عسكر در این جلسه همچنین خواستار بررسی دو موضوع كاهش طول پرواز حجاج به كمتر از 30 روز و افزایش اقامت زائران در مدینه منوره، برای حج سال آینده شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: با توجه به انسجام بیشتری كه نسبت به گذشته بین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری وجود دارد فرصت خوبی است كه برای عمره و حج آینده تصمیماتی اصولی و جامع اتخاذ شود.

** مشكلی در حوزه اجرایی حج وجود ندارد

رئیس ستاد مدینه منوره نیز در این جلسه گفت: همه اجناس مربوط به تداركات حج فراهم شده و هیچ مشكلی در حوزه اجرایی وجود ندارد.

فرهمند افزود: طبخ و توزیع غذا با رعایت اصول بهداشتی و تغذیه ای در حال انجام است و طبق گزارش‌های دریافتی زائران از این مساله رضایت كامل دارند.

** تشكیل كمیته مشترك برای قراردادهای مسكن حج و عمره آینده

بر اساس این گزارش، در این جلسه كمیته مشتركی از كارشناسان بعثه و سازمان حج و زیارت ماموریت یافت تا موضوع قراردادهای مسكن حج و عمره سال آینده را به دقت بررسی و نسبت به اجاره مسكن مناسب برای عمره و حج آینده اقدامات لازم را بعمل آورد.

اجتمام(1)**9140** 1568
۰ نفر