۳۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۲۹
کد خبر: 80824605
T T
۰ نفر

هفتمين دوره همايش 313 يار موعود در كرمانشاه افتتاح شد

۳۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۲۹
کد خبر: 80824605
هفتمين دوره همايش 313 يار موعود در كرمانشاه افتتاح شد

كرمانشاه - هفتمين همايش 313 يار موعود با همكاري اداره كل فرهنگ ارشاد اسلامي و دبيرخانه كانون هاي مساجد و به همت كانون فرهنگي هنري مهدي منتظر (عج) در استان كرمانشاه آغاز به كار كرد.

به گزارش ايرنا 'محمد امين بالادستيان ' از اساتيد مركز تخصصي مهدويت قم در اين همايش با بيان صفات منتظران و ياران واقعي امام عصر (عج) اظهار داشت: منتظران واقعي امام زمان (عج) بايد نسبت به وجود مبارك حضرت معرفت پيدا كرده كه نتيجه اين معرفت محبت به امام اطاعت و الگوپذيري از ايشان خواهد بود.

وي در ادامه با بيان آسيب هايي كه در نبود امام به جامعه وارد خواهد شد به بررسي جايگاه امام و ضرورت حضور ايشان در جامعه و نيز ضرورت طرح مباحث مهدويت پرداختند.

'رضا فرخ شاهي' دبير همايش نيز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اين همايش كه به عنوان طرح برگزيده كشوري در سال 90 و طرح برگزيده ملي در سال 92 در حوزه مهدويت شناخته شده است با هدف ايجاد بصيرت مهدوي و ارتباط مخاطبين با ساحت مقدس امام زمان (عج) و زمينه سازي امر ظهور و تكوين فرهنگ انتظار برپا مي شود كه اين طرح به مدت سه ماه در تالار انتظار برگزار مي شود.

وي افزود: شركت كنندگان پس از گذراندن دوره مباني مهدويت در يك اردوي سه روزه كه تعداد 313 نفر منتخبين طرح در سفر زيارتي قم جمكران و حضور در اردو گاه مهدي ياوران و ديدار با مراجع از بسياري از برنامه هاي فرهنگي با موضوع مهدويت برخوردار مي شوند.

اين طرح با موضوعات امام مهدي در قران وروايات، علايم و شرايط ظهور، غرب و مهدويت و ادله رجعت و... به طور كلي با هدف تامين نيروي انساني مورد نياز مهدويت كشور در بخش علمي، آموزشي، تبليغي و رسانه اي انجام مي پذيرد.

هفتمين دوره طرح كشوري 313 يار موعود به مدت دو روز ادامه دارد و همزمان با عيد غدير اختتاميه آن برگزار مي شود.

7450/567