۲۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۴۶
کد خبر: 80823633
T T
۰ نفر
دوران دفاع مقدس همچون نگيني بر تارك تاريخ جهان مي درخشد

هريس، تبريز- امام جمعه هريس گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس همچون نگيني است كه تا هميشه تاريخ بر تارك تاريخ حماسه و ايثار و پايداري آزادگان جهان مي درخشد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام قهرمان احمدي در خطبه هاي نماز جمعه اين شهرافزود: حديث هشت سال دفاع مقدس، مقاومت و مظلوميت ملتي است كه قله هاي سربلند ايثار و حماسه و شرف را در راه دفاع از كيان، مكتب، انقلاب و ميهن اسلامي خويش در نورديده است.

وي گفت: ملت ايران با مقاومت، ايثار و با رهبري امام خميني(ره) در طولاني ترين جنگ متعارف قرن حاضر پيروز شدند.

حجت الاسلام احمدي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ديدار با فرماندهان، پيشكسوتان و كاركنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهاركرد: كارنامه درخشان سپاه نشان دهنده عمق هويت، حقيقت و تجربيات موفق يك ملت است.

وي اضافه كرد: پيام اصلي و جذاب انقلاب اسلامي خودداري از ظلم و مظلوم واقع نشدن است و همه مسايل از جمله رفتارها و گفتارهاي سلطه گران بايد در چارچوب چالش اساسي نظام سلطه با اين پيام، تحليل و تفسير شود.

حجت الاسلام احمدي افزود: معظم له در فرازي ديگر از سخنانشان با تجليل از كارنامه درخشان سپاه پاسداران، يادآوري كردند: سپاه از عمق ايمان و اعتقاد وارد ميدان مجاهدت و مقاومت شد و به موازات تربيت باهوش ترين و قوي ترين فرماندهان و استراتژيست هاي نظامي، در عرصه هاي غير نظامي نيز با تدبيرترين و بهترين مديران را تربيت كرد و در اختيار دستگاه هاي حاكميتي قرار داد.

امام جمعه هريس گفت: بر اساس فرمايشات رهبر معظم انقلاب، سپاه هيچ گاه به بهانه هايي نظير بروز تغييرات در جهان و ضرورت تغيير در داخل، از راه اصلي و صحيح منحرف نشد.

وي اول مهر، روز آغاز سال تحصيلي جديد را به فرهنگيان و دانش آموزان تبريك گفت و افزود: دانش آموزان بايد كوله بار تجربه و دانش نسل گذشته را ره توشه خود كرده و بر ميزان شعور و آگاهي خود بيفزايند.

حجت الاسلام احمدي اظهاركرد: آموزش و پرورش به طور مستقيم در تحول و پيشرفت ديگر نهادهاي اجتماعي نيز نقش بنيادي دارد و از اين رو، ضعف يا قوت اين نهاد در نهايت به ضعف يا پيشرفت نهادهاي اجتماعي منجر مي شود.

7227/7240/587