۲۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۵۸
کد خبر: 80823498
T T
۰ نفر
امام جمعه قصرشيرين: دفاع مقدس يك سرمايه عظيم و تمام نشدني براي ملت ايران است

قصرشيرين - امام جمعه قصرشيرين گفت: هشت سال دفاع مقدس يك سرمايه عظيم الهي و تمام نشدني براي ملت ايران اسلامي است كه از آن بايد بخوبي براي حركت رو به جلوي نظام مقدس استفاده كنيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين 'علي ملكي' در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته قصرشيرين با اشاره به هفته دفاع مقدس افزود: صدام كه از غلامان حلقه به گوش آمريكاي جنايتكار و غرب بود در شرايطي به كشور ما حمله كرد كه نظام مقدس ما يك نظام نوپا بود.

وي تصريح كرد: حدود 300 هزار شهيد، 555 هزار جانباز و 45 هزار اسير، حاصل اين جنگ نابرابر بود كه هشت سال طول كشيد و در آن زمان دشمن بعثي بسياري از مردم بي گناه ما را كه در خانه هايشان بودند، بمباران كرده و يا با استفاده از سلاح شيميايي، بمباران شيميايي انجام دادند و ميليارد ها دلار به كشور ما خسارت وارد كردند.

خطيب جمعه قصرشيرين گفت: كشورهاي حامي صدام با تمام توان به او سلاح مي دادند و خيلي به او كمك مي كردند و در حقيقت جنگ ايران اسلامي با تمام جهان كفر و استكبار جهاني بود اما با اين وجود ايران اسلامي پيروز شد تا نام تمام حماسه هاي شيرمردان و شير زنان بر زبان فرزندان اين خاك به افتخار بيان شود.

وي افزود: جنگ تحميلي در شرايطي آغاز شد كه دشمن خود را قوي و ما را ضعيف مي پنداشت،هرجا كه كفار ما را ضعيف ببينند به جان و مال ما رحم نمي كنند و ما و فرزندان ما را مانند گرگ هاي وحشي تكه تكه مي كنند.

ملكي اظهار كرد: در اينجا اين سوال پيش مي آيد كه چرا با وجود حمايت تمام جهان كفر و آن همه سلاح هاي پيشرفته و شيمايي باز هم صدام شكست خورد؟، اين وعده الهي است كه اگر تمام كفار با تمام قدرتشان در مقابل مسلمانان بايستند و مسلمانان با قدرت الهي در مقابل آن ها قرار بگيريد،پيروزي با اسلام است و دشمن شكست سختي خواهد خورد، همچنان كه تاريخ اسلام اين قضيه را اثبات كرده است.

وي گفت: در آن روزها ملت ايران دست به دست هم با اتحاد الهي و با امر امام راحل در مقابل دشمن ايستادند و امروز، روزي است كه اگر مي خواهيم بر كفار غربي پيروز شويم بايد با اتحاد كامل گوش به امر ولي خدا مقام معظم رهبري بدهيم تا پيروزي نهايي شامل ما بشود.

وي افزود: امروز دشمنان ما بدانند، جوانان ما همان پهلوانان هشت سال دفاع مقدس هستند كه با يك يا علي(ع)، ريشه كفر و ظلم را از روي زمين بر مي دارند.

وي با اشاره به اول مهر، آغاز سال تحصيلي جديد را به تمامي دانش آموزان و دانشجويان و معلمان و اساتيد تبريك گفت.ك/2

1234/567