۲۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۳۲
کد خبر: 80822567
T T
۰ نفر

نبرد براي پاكسازي حومه دمشق همچنان ادامه دارد

۲۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۳۲
کد خبر: 80822567
نبرد براي پاكسازي حومه دمشق همچنان ادامه دارد

دمشق - نبرد براي پاكسازي حومه دمشق از وجود گروه هاي مسلح تروريست از صبح پنج شنبه نيز ادامه يافت كه در آن ارتش سوريه آسيب هاي جدي به محل حضور و مواضع تروريستها وارد كرد.

به گزارش ايرنا، درگيري ارتش با گروه هاي مسلح حومه پايتخت در چند روز گذشته با شدت بيشتري از سرگرفته شد و نيروهاي دولتي به پيروزي هاي چشمگيري در اين نبردها دست يافته اند.

رسانه هاي سوريه نيز امروز گزارش دادند، نيروهاي ارتش در عملياتي چندين قبضه سلاح سبك و سنگين، مهمات و دستگاه هاي ارتباط پيشرفته تروريست ها را در منطقه برزه واقع در حومه شرقي دمشق شناسايي و كشف كردند.

همچنين يك قبضه سلاح ضد هوايي، تعدادي تيربار سنگين و چند مكان اجتماع عناصر مسلح تروريست در نبردهاي شب گذشته ارتش در شهر و روستاهاي حومه دمشق نابود شد و شماري از تروريست ها نيز به هلاكت رسيدند كه برخي از آنان اتباع بيگانه بودند.

خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) نيز به نقل از يك مقام آگاه نظامي اعلام كرد كه ارتش مقدار زيادي اسلحه مختلف، دوربين هاي شب نما، دستگاه هاي اندازه گيري مسافت و وسايل ارتباطي پيشرفته، دارو و چندين جلد گذرنامه در درون يكي از مواضع اجتماع گروه هاي تروريستي در منطقه القابون در حومه دمشق كشف ضبط كرد.

از منطقه حرستا در حومه شرقي دمشق نيز خبر مي رسد چند تروريست مسلح در نبرد با ارتش كشته شدند و چهار بسته انفجاري هم در محدوده بيمارستان 'الشرطه' حاشيه پايتخت خنثي شد.

ارتش سوريه در منطقه دوما در شمال شزقي دمشق نيز يك مخفيگاه تروريستها را منهدم كرد و تعدادي تروريست را در شهر عربين به هلاكت رساند.

در باغ هاي اطراف شهر شبعا در جنوب پايتخت نيز ارتش، اسلحه، مهمات و چند قبضه سلاح ضد هوايي به همراه تيربارهاي سنگين تروريست ها را منهدم كرد و شماري از آنان را كشت.

نيروهاي دولتي در منطقه البحاريه واقع در غوطه شرقي در حومه دمشق نيز چند عنصر مسلح تروريست را كشته و زخمي كردند.

يگان هاي ارتش سوريه در نبردي ديگر يكي از مواضع استقرار گروه هاي تروريستي در منطقه غربي شهر داريا را منهدم كردند و چندين تروريست جبهه النصره را كشتند.

خاورم**565**