۲۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۸:۲۴
کد خبر: 80814107
T T
۰ نفر
حمله نظامی به سوریه راه تروریست ها را هموارتر می كند

كرمانشاه- امام جمعه موقت كرمانشاه ، از سران آمریكا خواست تا در مواجهه با مسئله سوریه عاقلانه تر رفتار كنند، چرا كه حمله نظامی به این كشور تنها موجب می شود راه برای تروریست ها هموارتر شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'محمد حجتی' در خطبه های نماز جمعه این هفته كرمانشاه، اظهار داشت: آمریكا به بهانه استفاده سوریه از سلاح شیمیایی مدتی است كه در شیپور جنگ بر علیه این كشور دمیده و به عنوان مدافع حقوق بشر قصد تجاور و حمله به خاك این كشور مسلمان را دارد.

وی افزود: استفاده از سلاح های شیمیایی در هر شرایطی محكوم است اما آمریكا بر چه اساس و مدركی سوریه را متهم به استفاده از این اینگونه سلاح ها می كند در حالی كه بازرسان سازمان ملل نیز چیزی در این خصوص مشاهده نكرده اند.

حجت الاسلام حجتی یادآور شد: بطور حتم آمریكا استفاده سوریه از سلاح های اتمی را بهانه قرار داده تا با تجاوز به خاك سوریه به اهدافش در منطقه دست پیدا كرده و جای پای اسرائیل را محكمتر كند.

خطیب جمعه موقت كرمانشاه یادآور شد: تجربه حمله آمریكا به افغانستان و عراق به خوبی این مسئله را ثابت كرده كه حمله نظامی به هیچ عنوان نمی تواند گزینه مناسبی برای برای مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت و ثبات پایدار باشد، بلكه بر عكس زمینه های ناامنی را مضاعف تر می كند.

وی همچنین به فرا رسیدن دهه كرامت اشاره كرد و گفت: مطمئنا وجود با بركت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در ایران بركات خاصه الهی را نصیب كشورمان نموده و این دهه فرصت بسیار مناسبی است تا با صاحبان اصلی این مملكت عهد و پیمان دوباره ای ببندیم و تنها در مسیر مورد نظر آن ها حركت كنیم.

حجتی در ادامه از امام رضا (ع) به عنوان شخصیتی عظیم یاد كرد و گفت: عالم آل محمد (ص) نشانگر راه از بی راهه است و قدم گذاشتن در مسیر ایشان و تحقیق و مطالعه در زندگی آن بزرگوار سبب می شود به راحتی مسیر اصلی زندگی خود را پیدا و در دنیا و آخرت عاقبت بخیر شویم.

امام جمعه موقت كرمانشاه همچنین به دیدار كارگزاران حج با مقام معظم رهبری اشاره كرد و گفت: در این دیدار باید و نبایدهایی كه مسئولین و عامه مردم در این سفر مبارك و پربركت باید رعایت كنند را فرمودند و اینكه هر كدام از زائرین خانه خدا سفیران كشورمان هستند و باید پیام ملت ایران را به گوش مسلمانان جهان برسانند.

حجت الاسلام حجتی همچنین با اشاره به تاكیدات مقام معظم رهبری در خصوص نماز جمعه، اظهار داشت: ایشان نماز جمعه را یك شبكه مهم و ارزشمند دینی دانستند كه باید هرچه بیشتر تقویت گردد.

وی در پایان، روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار از شعرای برجسته ایرانی را نیز گرامی داشت.

7458