۲۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۳۱
کد خبر: 80814045
T T
۰ نفر

مسوولان به جايگاه حساس نماز جمعه توجه كنند

۲۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۳۱
کد خبر: 80814045
مسوولان به جايگاه حساس نماز جمعه توجه كنند

بناب، تبريز- امام جمعه بناب گفت: مسوولان بر اساس قانون و شرع در برابر نماز جمعه و ساير مراكز ديني وظايفي دارند كه بايد به آنها متوجه و عامل باشند.

حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي در خطبه هاي نماز جمعه اين شهر افزود: هنوز بسياري از دولتمردان توفيق درك جايگاه و اهميت نماز جمعه را پيدا نكرده و به وظايف خود در تقويت اين فريضه عبادي و سياسي عمل نكرده اند.

وي اظهاركرد: هر جاي كشور رديف بودجه مشخصي دارد، اما مراكز ديني، مكتبي و مذهبي شناسنامه مقبولي در وزارتخانه ها ندارند.

حجت الاسلام باقري بنابي خاطرنشان كرد: در اين كشور براي هر مجموعه اي كه ايجاد مي كنند فضاها و امكاناتي در كنار آن پيش بيني مي كنند اما نوبت به مصلاها و مساجد كه مي رسد پاركينگ و زيباسازي و فضاي سبز در حد صفر است.

امام جمعه بناب در بخش ديگري از خطبه هاي نمازجمعه با تشريح اهميت اجتماعات ديني و نمازجمعه گفت: نماز جمعه يك نوع تمرين و قدرت نمايي مسلمانان در برابر دشمنان بوده و در هيچ كشور غير مسلماني نظير آن وجود ندارد.

وي با اشاره به دشمني عميق غربي ها و استكبار جهاني با اسلام اظهاركرد: آنها دين اسلام را خطر بزرگي براي نقشه ها و توطئه هاي شيطاني خود مي دانند و به همين جهت براي تضعيف اسلام برنامه ريزي مي كنند.

امام جمعه بناب گفت: نماز جمعه يك رسانه سنتي و در عين حال شبكه اي الهام گرفته از آموزه هاي ديني است كه دشمن به آن دسترسي ندارد.

704/7230/587