۲۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۳۳
کد خبر: 80813865
T T
۰ نفر
خطيب جمعه زاهدان: سرنوشت سوريه بايد توسط مردم تعيين شود

زاهدان- امام جمعه موقت زاهدان گفت: هيچ كشوري حق دخالت در امور داخلي سوريه را ندارد بلكه بايد مردم آن كشور سرنوشت خود و مملكتشان را تعيين كنند.

حجت الاسلام 'ابراهيم حميدي' در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته در مصلاي قدس زاهدان افزود: استكبار جهاني براي حفظ رژيم صهيونيستي از هيچ ظلم و جنايتي كوتاهي نمي كند ولو كشتار مردم بيگناه، قتل و غارت كشورهاي اسلامي و ايجاد تفرقه ميان مسلمانان باشد.

وي بيان كرد: سوريه در خط مقدم مقاومت قرار دارد و سردمداران آمريكا و رژيم صهونيستي كه به خوبي از اين موضوع آگاه هستند روزي تكفيريها و القاعده را مسلح كرده و به جان مردم سوريه مي اندازند و روز ديگر بهانه استفاده از سلاح شيميايي را مطرح مي كنند.

او اظهار داشت: زماني كه نيروهاي دولت سوريه در حال پيشروي و قلع و قمع تروريستها و تكفيريها بودند و تا پيروزي فاصله زيادي نبود آمريكا ادعاي استفاده نيروهاي دولتي سوريه از سلاح شيميايي را مطرح كرد و با اين دروغ مي خواست تروريستها را از نابودي نجات دهد.

خطيب جمعه زاهدان افزود: دنيا به خوبي مي داند كه دولت سوريه آن هم در زمان پيشروي و نزديك شدن به پيروزي هيچگاه عليه مردم خود وارد جنگ نمي شود دولتي كه از ابتداي جنگ در حال دفاع از ملت خود است چگونه عليه مردمي كه قاطعانه از اين دولت حمايت مي كنند اقدامي انجام مي دهد.

وي ادامه داد: اين در حالي است كه تاكنون هيچ مدركي براي اثبات اين ادعا و دروغ آمريكا بدست نيامده و كارشناسان سازمان ملل نيز از مدتي قبل در اين كشور بسر مي برند و حتي يك مدرك محكمه پسند ارائه نكرده اند.

او با اشاره به اعتراف تروريستها مبني بر استفاده از سلاح شيميايي در سوريه اضافه كرد: بايد بررسي شود كه تكفيريها و تروريستها چگونه به سلاح شيميايي دسترسي پيدا كرده اند و چه كساني اين نوع سلاحها و تجهيزات را در اختيارشان قرار داده اند.

حجت الاسلام حميدي گفت: آمريكا با ادعاي وجود سلاح شيميايي به عراق حمله كرد و در نهايت مشخص شد كه اين ادعا دروغ بوده و سردمداران استكبار هنوز در منجلابي كه خود درست كردند فرو رفته اند و نمي توانند از آن خارج شوند.

وي بيان كرد: آمريكا يك روز به بهانه نابودي القاعده به افغانستان حمله مي كند و روز ديگر با نيروهاي القاعده در يك جبهه و در كنار يكديگر قرار گرفته و عليه دولت مردمي سوريه وارد جنگ مي شود و در جهت حمايت از تروريستها و تكفيريهاي القاعده از هيچ كوششي دريغ نمي كند.

امام جمعه موقت زاهدان گفت: جمهوري اسلامي ايران از روز نخست راه منطقي را در پيش گرفت و همواره بر حل مسالمت آميز مساله سوريه تاكيد كرده است.

وي تاكيد كرد: چنانكه استكبار آغاز كننده جنگي باشد نه تنها اين جنگ دامن منطقه را مي گيرد بلكه بيشتر از همه دامنگير خودشان خواهد شد.

او همچنين با اشاره به سالروز كشتار فلسطينيان در اردوگاههاي صبرا و شتيلا توسط رژيم صهيونيستي گفت: بر اساس آمار رسمي اعلام شده سه هزار و 300 زن، كودك، پيرمرد و پيرزن در حمله وحشيانه صهيونيستها به اين دو اردوگاه به شهادت رسيدند بطوري كه اكنون با گذشت 31 سال از آن جنايت ددمنشانه اذهان عمومي آن را فراموش نكرده است.

امام جمعه موقت زاهدان در بخش ديگري از خطبه ها با تبريك ميلاد مسعود حضرت فاطمه معصومه(س) و نيز سالروز ولادت هشتمين اختر تابناك امامت و ولايت حضرت رضا(ع) 'دهه كرامت' را گرامي داشت.ك/2

653
۰ نفر