۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۸:۳۵
کد خبر: 80813336
T T
۰ نفر
مشكلات ترافيكي قشم ماهيت فرهنگي دارد

قشم- معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري شهرستان قشم گفت: بخش اعظم مشكلات ترافيكي در اين شهرستان ماهيت فرهنگي دارد و راه حل آن فرهنگسازي است.

به گزارش ايرنا 'حسين رضايي' پنجشنبه در نشست اعضاي شوراي ترافيك شهرستان قشم در محل فرمانداري اين شهرستان افزود: اجراي قانون و نظارت بر رفتارهاي ترافيكي مردم نيز بدون فرهنگ سازي راه به جايي نمي برد.

وي نهادهاي فرهنگي مانند نماز جمعه، ارشاد و رسانه ها و نهادهاي آموزشي مانند دانشگاه ها و مدارس را در تصحيح رفتارهاي ترافيكي مردم بسيار موثر دانست وگفت: ارتباط تنگاتنگ پليس راهنمايي و رانندگي و پليس راه با اين نهادها و اجراي طرح هاي ترافيكي در قالب بسته هاي فرهنگي و آموزشي، علاوه بر تاثيرگذاري بيشتر از نظر اقتصادي نيز بسيار مقرون به صرفه خواهد بود.

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري شهرستان قشم در بخش ديگري از سخنان خود به آغاز قريب الوقوع سال تحصيلي جديد در مدارس و دانشگاه ها اشاره كرد و گفت: پليس راهنمايي و رانندگي براي تامين ايمني مسير تردد دانشجويان و دانش آموزان و همچنين براي جلوگيري از ايجاد ازدهام و سنگيني ترافيك در مقابل مدارس و مراكز آموزشي در هفته اول مهرماه بايد آمادگي لازم را داشته باشد.

به گفته'رضايي' در اين هفته از هرگونه كنده كاري و حفاري درسطح شهر بايد خودداري شود و شهرداري ها در اين خصوص مسئول هستند و همچنين خط كشي معابر منتهي به مدارس با همكاري پليس، آموزش و پرورش و شهرداري ها تا قبل از شروع سال تحصيلي بايستي به اتمام برسد.

وي درباره سرويس مدارس نيز گفت: آموزش و پرورش تنها به رانندگاني كه از سوي پليس راهنمايي و رانندگي تاييد صلاحيت شده اند، اجازه فعاليت به عنوان سرويس مدارس بدهد.

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري شهرستان قشم به استفاده غيرمجاز برخي از دانش آموزان از موتورسيكلت در سطح روستاهاي قشم نيز اشاره كرد و يادآور شد: مديران مدارس تنها از ورود موتورسيكلت به داخل حياط مدرسه مي توانند جلوگيري كنند، ولي در بيرون از مدرسه، وظيفه پليس است كه با متخلفين برخورد قانوني بكند.

براساس اين گزارش رييس پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان قشم نيز در اين نشست از تعيين سهم قصور دستگاه ها وسازمان ها در تصادفات خبر داد وگفت: طبق تصميمات گرفته شده از اين به بعد در هر تصادف خسارتي اسامي و درصد ميزان قصور هر يك از دستگاه ها و سازمان هاي ذيربط مشخص و اعلام خواهد شد.

سروان 'حجت الله سراقي' رفع نقاط حادثه خيز قشم را از مهمترين وظايف شوراي ترافيك شهرستان دانست و افزود: در يكي از اين نقاط كه در وسط شهر قشم درمقابل ورودي پروژه گلدن سيتي قرار دارد، اخيرا ميداني درست شده كه از نظر كارشناسان پليس نياز به اصلاح دارد و در صورت بي توجهي به آن، امكان بروز تصادفات در اين نقطه بسيار بالاست.

وي با اشاره به اينكه پليس راهنمايي و رانندگي قشم آماده برخورد با هرگونه بي نظمي ترافيكي در تمام ايام سال بخصوص در مواقعي مانند آغاز سال تحصيلي است، تصريح كرد: ماموران پليس فاصله يكساعت بين شش و 30دقيقه تا هفت و 30دقيقه صبح، يعني قبل و بعد از شروع فعاليت مدارس در مقابل آنها مستقر و در جهت حفظ نظم و امنيت به وظايف خود عمل خواهند كرد.

به گزارش ايرنا سروان 'محمد يعقوبي' رييس پليس راه شهرستان قشم نيز در اين نشست با تشريح اقدامات اين پليس براي حفظ نظم و امنيت راه هاي مواصلاتي جزيره قشم، بر اهميت فرهنگسازي در روستاها درخصوص رفتارهاي ترافيكي تاكيد كرد .

براساس اين گزارش معاون آموزش و پرورش، مسوول اسكله شهيد ذاكري و تني چند از مسوولان شهرستان قشم نيز در اين نشست ديدگاه هاي خود را در خصوص مسائل ذيربط مطرح كردند.ك/2

1871/668