۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۰۰
کد خبر: 80813211
T T
۰ نفر
اولین میزبانی سالن ورزشی 25 آبان اصفهان نصیب رشته تكواندو شد

اصفهان-سالن 25 آبان شهر اصفهان با ظرفیت شش هزار نفری، در اولین میزبانی خود پس از احداث، میزبان بیست و یكمین دوره مسابقات تكواندو نونهالان و خردسالان قهرمانی كشور است.

به گزارش ایرنا، مراسم افتتاحیه این رقابت ها روز پنجشنبه با حضور تیم های 32 استان كشور، رییس فدراسیون تكواندو‌، مدیركل ورزش اصفهان، روسای هیات های ورزشی استان و مسوولان هیات تكواندو استان اصفهان برگزار شد.

در این مراسم نونهالان پسر همراه با سرپرستان و داوران این دوره از مسابقات از جلوی جایگاه رژه رفتند.

این رقابت ها به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، 23 هزار شهید استان اصفهان و شهیدان قورچانی و غازی با همكاری بسیج ورزشكاران اصفهان و هیات تكواندو این استان برگزار می شود.

مدیركل ورزش و جوانان استان اصفهان در حاشیه آیین افتتاح این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این رقابت ها را بزرگترین رویداد رشته تكواندو در خاورمیانه دانست.

محمدرضا محمدجواهری گفت: سازه و معماری این سالن در خاورمیانه كم نظیر است و برای برگزاری رقابت های رزمی بسیار مناسب خواهد بود.

وی با اشاره به اینكه در این دوره، مسابقات به صورت همزمان در هشت زمین اختصاصی انجام می شود افزود: این تعداد زمین بازی در هیچ دوره ای از رقابت های تكواندو سابقه نداشته است.

وی با قدردانی از هیات تكواندو استان اصفهان به منظور برگزاری این مسابقات با نظم بالا اظهار كرد: امیدواریم ورزش اصفهان بتواند با برخورداری از ظرفیت های خوب در راستای برگزاری و میزبانی مسابقات در سطوح جهانی اقدام كند.

مدیركل ورزش و جوانان استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اهمیت سنین نونهالی در پایه سازی ورزش در ورزشكاران تصریح كرد: یكی از برنامه های مهم هیات های ورزشی استعدادیابی سنین نونهال و خردسال در رشته های ورزشی است.

وی بحث استعدادیابی در ورزش را بسیار حائز اهمیت برشمرد و خاطرنشان كرد: اصول روانی در ورزش باید جدی گرفته شود زیرا ورزشكاران پیش از اینكه از لحاظ جسمی آسیب دیده شوند ممكن است از نظر روحی دچار مشكل شوند.

محمدجواهری با بیان اینكه تقویت روحیه می تواند نقش مهمی را در كسب پیروزی ایفا كند ادامه داد: روحیه بالا در عرصه ورزش باید در سنین پایه در ورزشكاران نهادینه شود و قهرمانان بزرگ و المپیكی ما همواره باید از لحاظ روحی حمایت شوند.

وی عنوان كرد: وجود روانشناسان در تیم های ورزشی بایستی امری لازم و ضروری تلقی شود.

بیست و یكمین دوره مسابقات تكواندو خردسالان و نونهالان قهرمانی كشور با حضور دو هزار ورزشكار، داور، مربی و سرپرست از امروز به مدت چهار روز در دو بخش دختران و پسران و دو رده سنی نونهالان و خردسالان در سالن حماسه 25 آبان اصفهان جریان دارد.

ت / 7131/1042