۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۲۰
کد خبر: 80810046
T T
۰ نفر
قانونگذارهندي: پيشرفت هاي فناوري ايران نقشه هاي غرب را خنثي كرده است

دهلي نو- يك قانونگذار هندي ضمن تقدير از پيشرفت ايران در حوزه هاي مختلف فناوري اظهار داشت: تلاش دانشمندان ايراني با وجود تحريم هاي ناعادلانه وغيرقانوني سه دهه اخير عليه اين كشور ؛ همه نقشه هاي غرب را خنثي كرده است.

'چاودري متين احمد' نماينده پارلمان دهلي سه شنبه به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: پيشرفت هاي فناوري در دنيا پديده تازه اي نيست اما پيشرفت هاي فناوري ايران كاملا متفاوت بوده و قابل تحسين است چون اين كشور با وجود تحريم هاي غيرعادلانه اي كه طي سه دهه اخير با آن مواجه بوده در همه فناوري ها به پيشرفت هاي چشمگيري دست يافته است.

وي با اشاره به اينكه فناوري ايران اكنون با كشورهاي توسعه يافته قابل رقابت است ؛ ادامه داد: به ملت ايران و به دانشمندان اين كشور براي فرستادن دومين موجود زنده به فضا تا پايان ماه اكتبر و همچنين توليد انبوه هواپيماي جنگي صاعقه تبريك مي گويم.

اين قانونگذار هندي اظهار داشت: اين يافته هاي فناوري نشان دهنده آن است كه دولت و دانشمندان ايراني نقشه هاي غرب را ناديده گرفته و براي تحقق هدف پيشبرد كشور و منطقه، به تلاش هاي خود ادامه مي دهند.

وي با اشاره به اينكه دانشمندان ايراني فناوري را عنصر مهمي در عرصه رقابت و جهاني سازي مي دانند ؛ افزود: ايران با دستيابي به فناوري هاي جديد ؛ نقشه هاي غرب براي محروم سازي و افزايش وابستگي اين كشور را خنثي كرده است.

اين قانونگذار هندي از همه كشورهاي مسلمان خواست كه وابستگي خود به غرب را كاهش دهند و به جاي پيروي كوركورانه از غرب ؛ از كشورهاي دوست كمك بگيرند و در راه رسيدن به خودكفايي ؛ ايران را الگو قرار دهند.

آساق** 2165** 589**1392