۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۲۳
کد خبر: 80809887
T T
۰ نفر
تربيت صحيح انسان هاي بزرگ نتيجه عجين شدن مفاهيم تربيتي و معنوي است

كرمانشاه - مشاور مدير عامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور گفت: تربيت صحيح انسان هاي بزرگ، نتيجه عجين شدن مفاهيم تربيتي و معنوي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد 'مجتبي صدر' روز سه شنبه در آيين اختتاميه اولين جشنواره سراسري داستان كوتاه رضوي در فرهنگسراي كودك كرمانشاه افزود: پيامبر گرامي اسلام دو امانت گرانبها در بين امت خود به امانت گذاشتند كه توسل به آن دو باعث سعادت و رهسپاري به رضوان الهي مي شود.

وي با بيان اينكه يك امانت سنگين نزد ائمه (ع) است كه بايد به اهلش سپرده شود، اظهار كرد: در زمان امام صادق (ع) اين امانت به اوج علمي خود رسيد و ايرانيان نيز به عنوان مردمان سرزمين آگاهي مشتاق راهنما و هادي از اهل (ع) بيت بودند و با حضور امام رضا (ع) در ايران امانت سنگين به دست اهل علم سپرده شد.

مشاور مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور با اشاره به رسالت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در كشور، گفت: بايد تلاش كرد مفاهيم تربيتي را با مفاهيم و سيره اهل بيت (ع) گره زد تا همگي از بركات اين تلاش كه چيزي جز سعادت نيست، بهره منده شويم.

وي تاكيد كرد: پرورش انسان هاي مومن و متفكر رسالت اصلي كانون هاي پرورش فكري كودكان و نوجوانان است لذا نگاه ويژه اي به زندگي اسلامي و تربيت معنوي انسان وجود دارد كه بايد معنويات در آن پررنگ تر شود.

صدر در پايان خطاب به كودكان و نوجوانان حاضر در جشنواره گفت: ورود شما به عنوان مهمانان امام رضا (ع) عالمانه است چرا كه معارف آن امام بزرگوار را انتشار مي دهيد.

567