۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۵۰
کد خبر: 80809679
T T
۰ نفر
تندروها وحشيانه مردم را در سوريه به قتل مي رسانند

تهران - روزنامه اتريشي ' كوريير' نوشت : كشتارهايي كه گروه هاي تروريستي تندرو در سوريه دست به آن مي زنند، از حد معقول فراتر رفته و آن ها به گونه بسيار وحشيانه اي غير نظاميان بي گناه و نيروهاي ارتش سوريه را به قتل مي رسانند.

به گزارش راديو و تلويزيون سوريه، اين روزنامه اتريشي افزود : اين گروه هاي تندرو كه تابعيت كشورهاي مختلفي دارند و از كشورهاي خليجي ، قفقاز ، شمال آفريقا و اروپا به سوريه آمده اند، بي گناهان را به نام دين و جهاد در راه خدا به قتل مي رسانند.

اين روزنامه اتريشي با اشاره به اقدام هاي اين گروه هاي تروريستي در تقسيم كردن وسايل مسروقه و غنيمت هاي جنگي نوشت: اين گروه هاي مدعي دموكراسي، هيچگونه توجهي به مقوله هايي مانند آزادي و دموكراسي ندارند زيرا آن ها تنها در صدد تاسيس حكومت اسلامي وهابي تندروانه هستند و مي خواهند همانند گروه هايي چون دولة العراق و الشام به خيال خودشان دين اسلام را به اجرا گذارند .

اين روزنامه خاطر نشان كرد : گاهي اوقات كمك هاي غربي – آمريكايي به مخالفان سوري به دست گروه هاي تندرو سلفي مي رسد و اين در حالي است كه اين گروه ها با وجود دريافت كمك هاي زياد از غرب و عربستان، موفقيت چنداني در سوريه نداشته اند زيرا آن ها خود را ملزم به تحقق اهداف همه مخالفان نمي دانند بلكه در پي ايدئولوژي هاي خاص خود هستند كه اين باعث ايجاد شكاف ميان مخالفان سوري شده است و برخي از آن ها نيز تنها به فكر كسب منافع مادي هستند.

از سوي ديگر ' ميكائيل اسپيندلگر ' وزير امور خارجه اتريش از ' گرهارد كلوگ ' وزير دفاع اين كشور به دليلي پيشنهاد و دعوت وي از وزارت دفاع آمريكا انتقاد كرده و آن پيشنهاد را عجيب و غير قابل قبول دانست .

وزير دفاع اتريش به وزارت دفاع آمريكا اعلام كرده بود اتريش آمادگي دارد براي رهايي از سلاح هاي شيمايي سوريه گروهي از كارشناسان سلاح شيمايي اتريش نيز با آنان همكاري كنند.

وزير خارجه اتريش از مطرح شدن چنين پيشنهادي از سوي وزير دفاع كشورش بدون مشورت قبلي با دولت و پارلمان اتريش ابراز تعجب كرده و گفت: هرگونه پيشنهادي در اين خصوص ابتدا بايد به شوراي امنيت و سازمان ملل داده شود و نه طرف سوم.

مترجمام **2041**1515
۰ نفر