۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۹:۵۰
کد خبر: 80807427
T T
۰ نفر

كشتی در المپیك ماند

۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۹:۵۰
کد خبر: 80807427
كشتی در المپیك ماند

تهران - ورزش كشتی همچنان در بازی های المپیك باقی ماند و از فهرست برنامه های المپیك 2020 توكیو ژاپن حذف نشد.

به گزارش ایرنا، مسوولان كمیته بین المللی المپیك، عصر امروز (یكشنبه) به وقت تهران و لحظاتی پیش، در صد و بیست و پنجمین كنگره خود در شهر بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین، رای به ماندن كشتی در بازی های المپیك 2020 توكیو دادند.

در كنگره روز یكشنبه IOC، كشتی برای باقی ماندن در المپیك، در همان مرحله نخست 49 رای بدست آورد و كار آن به مرحله دوم كشیده نشد.

كشتی پس از ارزیابی عملكرد این رشته ورزشی درالمپیك 2012لندن، توسط كمیته بین المللی المپیك از رشته های اصلی بازی‌های تابستانی كنار گذاشته شد.

در جلسه امروز صبح كمیته بین المللی المپیك در بوئنوس آیرس روسای هر كدام از این سه ورزشی در 30 دقیقه برنامه و دلایل خود را برای قرار رفتن در میان 26 رشته ورزشی المپیك بیان كردند.

بیس بال و سافت بال پس از المپیك 2008 پكن، از فهرست رشته‌های اصلی المپیك حذف شدند و با ارایه برنامه‌ای مشترك شانس خود را برای بازگشت به بازی‌های تابستانی امتحان كردند.

فدراسیون بین المللی كشتی طی ماههای گذشته شاهد تغییرات در سطح رییس و مقررات این فدراسیون بود و طی ان نناد لالوویچ به ریاست این فدراسیون رسید.

نناد لالوویچ، رئیس فدراسیون بین المللی كشتی در سه ماه گذشته تغییرات متعددی را برای جذب نظر كمیته بین المللی المپیك در این ورزش بوجود آورد. كم كردن زمان و اضافه كردن امتیازها دو مورد از تغییرات كشتی در سه ماه گذشته بوده است.

در میان این سه رشته ورزشی، اسكواش برای اولین بارفصد داشت تا جزء رشته‌های المپیك شود.

ورزشی (2). ** 1346 ** 1589