۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۴۵
کد خبر: 80807026
T T
۰ نفر
امام جمعه اصفهان: روحانیت در حراست از نظام جمهوری اسلامی پیشگام  است

كاشان - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: شمار شهدای طلبه و روحانی كشور بطور نسبی چند برابر تعداد شهدای دیگر قشرهای جامعه است كه نشان می دهد روحانیت نه تنها در گفتار بلكه در عمل نیز در حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیشگام بوده است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، آیت الله 'سید یوسف طباطبائی نژاد' در آیین یادواره شهدای طلبه و روحانی اردستان، یاد و انس با شهدا را نیاز جامعه خواند و اظهار كرد: به هر مناسبتی باید یاد شهدا در جامعه تقویت شود.

وی افزود: به فرموده امام(ره) هیچ قشری به اندازه قشر روحانیت شهید تقدیم انقلاب نكرده و پاسداشت این خدمات ارزشمند حوزه به جامعه باید یكی از اولویت های روحانیون باشد.

وی گفت: با وجود همه فتنه هایی كه دشمنان در مسیر انقلاب شكوهمند اسلامی ایران ایجاد می كنند، برگزاری یادمان شهدا بویژه شهدای روحانی توطئه های آنها را نقش بر آب می كند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینكه شهدای روحانی مظلوم‌ترین قشر میان شهدای مختلف دوران هشت سال دفاع مقدس هستند، ادامه داد: ارزش مجاهدت تمام شهدا والاست اما شهدای روحانی افزون بر حضور در بطن مبارزه، پرچمدار این جنگ تحمیلی علیه نظام كفر نیز بوده اند.

آیین یادواره شهدای طلبه و روحانی اردستان با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران و مسوولان محلی در محله حوزه علمیه شهید آیت الله مدرس این شهر برگزار شد.

شهرستان اردستان پنج شهید طلبه و روحانی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی كرده است.

ر.ع/7430/562/607