۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۴۷
کد خبر: 80806610
T T
۰ نفر
آیت الله مومن درگذشت آیت الله طاهری خرم آبادی را تسلیت گفت

قم ـ آیت الله 'محمد مومن'، عضو فقهای شورای نگهبان در پیامی، درگذشت آیت الله 'سید حسن طاهری خرم آبادی' را تسلیت گفت.

در این پیام كه نسخه ای از آن روز یكشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: رحلت عالم بزرگوار مجاهد، آیت الله آقای حاج 'سید حسن طاهری خرم آبادی' را به محضر مبارك حضرت ولی عصر(عج) و به رهبر معظم انقلاب(دامت بركاته) و به محضر مراجع عظام تقلید(دامت بركاتهم) و به حضور همه علما و مدرسین و فضلا گرانقدر و بالخصوص به شاگردان آن فقیه وارسته تسلیت عرض می‌كنیم.

در ادامه این پیام آمده است: این عالم متقی بزرگ مردی بود كه برای اعلاء كلمه اسلام عزیز با طاغوت گذشته درافتاد و به انحاء مختلف در حوزه علمیه و دیگر شهرستان‌ها، مردم را به وظایف خود در مقابل طاغوت آشنا ساخت و پس از تاسیس حكومت اسلامی به عضویت فقهاء شورای نگهبان درآمد و در سنگر امامت جمعه به اقامه نماز و آشنا ساختن مردم به وظایف دینی خود پرداخت.

آیت الله مومن اضافه كرده است: این عالم مجاهد برای ارتقاء علمی فضلاء حوزه مباركه موسسه بقیه الله را تاسیس كرد.

دربخش پایانی این پیام تصریح شده است: خداوند بزرگ تحمل این مصیبت را بر همه علما، طلاب و شاگردان آن عالم فقید آسان سازد و بازماندگان آن مرحوم را صبر جمیل و اجر جزیل مرحمت فرماید و بالخصوص فرزندان و نیز همسر مكرمه اش را طول عمر و سلامت عنایت كند.

آیت الله 'سید حسن طاهری خرم آبادی' پس از مدت ها تحمل رنج بیماری، روز گذشته در بیمارستان شهید بهشتی قم به دیار باقی شتافت.

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و فعالیت های گسترده علمی و فرهنگی در كارنامه این استاد برجسته حوزه علمیه قم به چشم می خورد.

مراسم تشییع پیكر آن مرحوم، امروز، 10 صبح از مسجد امام حسن عسكری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار و در بارگاه ملكوتی كریمه اهل بیت (س) به خاك سپرده شد.

مجلس بزرگداشتی نیز از سوی رهبر معظم انقلاب، امشب پس از نماز مغرب و عشا، در مسجد اعظم قم برگزار می شود. ك/3

/7404/ 380/