۱۳ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8079871
T T
۰ نفر
یکی از گروههای مخالف دولت سودان برای برقراری صلح پیشقدم شد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/03/13 سیاسی.سودان .آشتی ملی تهران _ یکی از گروه های مخالف دولت سودان موسوم به اتحاد دموکراتیک ملی پیشنهاد برقراری آشتی ملی را در این کشور مطرح کرد.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی آکسن اوآ نت روز دوشنبه به نقل از رسانه های مصر نوشت، محمد عثمان المرغانی رهبر اتحاد دموکراتیک ملی سودان با ارائه پیشنهاد برقراری آشتی ملی در این کشور برای برقراری صلح و ثبات در منطقه، پیشقدم شد.
برپایه این گزارش، المرغانی این طرح ابتکاری را پس از دیدار با عمرو موسی دبیر کل اتحادیه عرب، مطرح کرد و افزود، هم اکنون احزاب سودانی بحث و بررسی بر سر این پیشنهاد را آغاز کرده اند.
وی همچنین با بیان این مطلب که در دیدار با موسی بحران منطقه دارفور در غرب سودان، مورد بحث قرار گرفته است، بر لزوم حمایت از ساکنان این منطقه که درگیری های پنج ساله زندگی آنان را به مخاطره انداخته است، تاکید کرد.
این گزارش حاکی است که پیمان صلحی در ماه می (اردیبهشت ماه ) سال 2006 میلادی در حالی به امضای مقامات سودانی و یکی از احزاب مخالف دولت سودان موسوم به جنبش آزادیبخش سودان رسید که سایر احزاب مخالف از امضای این پیمان سرباز زدند.
به دلیل عدم حضور همه گروه ها و احزاب سودانی در مذاکرات صلح این کشور که در سال گذشته میلادی نیز زیر نظارت اتحادیه آفریقا و سازمان ملل ادامه یافت، منطقه دارفور همچنان دستخوش درگیری و ناامنی است.
برپایه این گزارش، 2 گروه مخالف جنبش آزادیبخش سودان و جنبش عدالت و مساوات از فوریه (بهمن ماه ) سال 2003 میلادی در منطقه دارفور درگیر جنگ با نیروهای دولتی هستند.
درگیری های منطقه دارفور تا کنون بیش از 200 هزار کشته و بیش از 2 میلیون نفر بی خانمان برجای گذاشته است .
صویر **ف.ط1358** شماره 088 ساعت 11:24 تمام
۰ نفر