۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۵۹
کد خبر: 80797979
T T
۰ نفر

21شعبه بانك قرض الحسنه مهر ايران در يزد وجود دارد

۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۵۹
کد خبر: 80797979
21شعبه بانك قرض الحسنه مهر ايران در يزد وجود دارد

يزد- مدير امور شعب بانك قرض الحسنه مهر ايران استان يزد تعداد شعب اين بانك را در استان 21 شعبه بيان كرد و گفت: تمام اين شعب در قالب قرض الحسنه به شهروندان تسهيلات مي دهند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمدرضا پيماني مجاور روز يكشنبه به مناسبت هفته بانكداري اسلامي در جمع خبرنگاران استان يزد افزود: از اين تعداد 16 شعبه در يزد و مابقي در شهرستان هاي ميبد، مهريز ، بافق و بهاباد است .

وي با بيان اينكه در ديگر شهرستانهاي اردكان، ابركوه و تفت در آينده نزديك راه اندازي مي شود، اظهار داشت: تمام فعاليت هاي اين بانك در حيطه قرض الحسنه است و از طريق عرضه خدمات بانكي و پرداخت تسهيلات نيازهاي شهروندان را تامين مي كند.

پيماني مجاور تصريح كرد: شهروندان مي توانند با افتتاح حساب در يكي از شعب اين بانك برحسب نياز از سقف پنج تا 100 ميليون ريال تسهيلات با كارمزد چهار درصد دريافت كنند .

وي اظهار داشت: 51 درصد سرمايه اين بانك متعلق به سهام دولتي شامل بانك هاي ملي ، سپه، پست بانك و كشاورزي و مابقي بانك هاي خصوصي است .

مدير امور شعب بانك قرض الحسنه مهر ايران استان يزد با بيان اينكه هيچگونه سودي از مشتريان دريافت نمي شود، افزود: همچنين افراد مستمند كه توان سپرده گذاري ندارند به آنان وام پرداخت مي كنيم.

پيماني مجاور اظهار داشت: اين بانك براي افراد شرط سپرده نمي گذارد و هركس برحسب نياز خود مي تواند سپرده گذاري كرده و ظرف مدت دو تا سه ماه تسهيلات به آنان داده مي شود .

وي با اشاره به اينكه رتبه استان در ميان 31 استان كشور از رتبه 29 در آغاز فعاليت به رتبه هفتم رسيده است، ادامه داد: همچنين طبق نظرسنجي مردمي كه در شعب انجام شده 85درصد از مراجعه كنندگان به شعب سطح استان از متصديان و پاسخگويي به آنان ابراز رضايت داشتند .

پيماني مجاور با بيان اينكه از سال 90 تاكنون 560شركت خصوصي و دولتي از شعب اين بانك قرض الحسنه دريافت كرده اند، يادآور شد: ميزان سپرده گذاري مردم در اين بانك در شروع فعاليت 20ميليارد ريال بوده و هم اكنون به بالاي 800ميليارد ريال رسيده كه 450ميليارد ريال آن در قالب تسهيلات به افراد حقيقي داده شده و مبلغي نيز در قالب شركت ها پرداخت شده است .

مدير امور شعب بانك قرض الحسنه مهر ايران استان يزد درباره اعتماد خيران به اين بانك گفت: افراد خيري هستند كه در اين بانك در حسابي با عنوان سپرده ويژه ، سپرده گذاري كرده و افراد نيازمند را براي دريافت تسهيلات معرفي مي كنند.

وي از ديگر خيرين استان هم خواست با سرمايه گذاري در اين بانك در اين اقدام خداپسندانه سهيم شوند.

پيماني مجاور در پايان تأكيد كرد : اين بانك كه نيمه دولتي محسوب مي شود توانسته با رعايت ضوابط بانكداري اسلامي و تنها با استفاده از كارمزد چهار درصد ، الگويي براي بانكها در اين حوزه باشد و همكاري ويژه مردم بخصوص در استان يزد را با خودهمراه كند .

رئيس واحد بازرسي بانك قرض الحسنه مهر ايران مديريت امور شعب استان يزد هم در اين نشست گفت:شعب اين بانك در سال 90 ، در اين استان فقط هفت مورد بود كه اكنون به 21 واحد در سطح استان رسيده است.

كاظم باغعليشاهي افزود: همچنين پرسنل افرادي متعهد، متدين هستند كه با تلاش و كوشش به شهروندان خدمات ارائه مي كنند.

محمدرضا قيصري رئيس فناوري اطلاعات بانك قرض الحسنه مهر ايران استان يزد هم در زمينه بانكداري الكترونيك در اين بانك گزارشي ارائه كرد و گفت : عضويت در شبكه شتاب ، اتصال به اينترنت ، سيستم اس ام اس ، صدور كارت هديه و ... از جمله فعاليت هاي الكترونيكي اين بانك است .ك/2

7546/1968