۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۳۶
کد خبر: 80795000
T T
۰ نفر

طرح توسعه فولاد اميركبير به بهره برداري رسيد

۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۳۶
کد خبر: 80795000
طرح توسعه فولاد اميركبير به بهره برداري رسيد

رشت - در آخرين روز هفته دولت، طرح توسعه فولاد اميركبير خزر با حضور معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهوري به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، محمدباقر نوبخت روز جمعه در مراسم بهره برداري از طرح توسعه كارخانه فولاد اميركبير خزر، با اشاره به وجود ظرفيت هاي گسترده صنعتي در گيلان، از اهتمام دولت تدبير و اميد براي پيگيري مطالبات توليدگران و صنعتگران اين استان خبر داد.

وي همچنين بر ضرورت پيگيري جدي مسوولان براي رفع مشكلات واحدهاي مشكل‌دار گيلان تاكيد و اظهار كرد: بايد در جلساتي با حضور نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي، راهكارهاي درست و اصولي براي برون رفت از مشكلات واحدهاي توليدي اتخاذ شود.

براي اجراي طرح توسعه فولاد اميركبير خزر با ظرفيت توليد 250 هزار تن ميلگرد فولادي، 450 ميليارد ريال از سوي بخش خصوصي هزينه شده است.

با آغاز به كار خط 3 توليد فولاد اميركبير براي 200 نفر به صورت مستقيم و يك هزار و 500 نفر به صورت غيرمستقيم اشتغالزايي مي شود.

ظرفيت توليد خط 1 و 2 فولاد امير كبير خزر سالانه 500 هزار تن ميله گرد فولادي است و هم اكنون 300 نفر در اين دو خط مشغول به كار هستند.

سخنگوي دولت امروز همچنين از مراحل ساخت حوزه علميه اميرالمومنين (ع) رشت بازديد كرد.

اين حوزه در زميني به وسعت 40 هكتار در سه فاز احداث مي شود كه فاز نخست آن با زيز بناي 25 هزار متر مربع به پايان رسيده و از مهرماه امسال 400 طلبه علوم ديني مي توانند در آن تحصيل كنند.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهوري عصر روز گذشته به گيلان آمد.

سرپرست معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري شامگاه پنجشنبه با حضور در گلزار شهداي رشت، به مقام شامخ شهداي والامقام انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس اداي احترام كرد.

سخنگوي دولت امروز نيز در جمع نمازگزاران شهر رشت سخنراني مي كند.ك/3

516/695
۰ نفر