۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۲۶
کد خبر: 80791214
T T
۰ نفر
رییس فدراسیون كشتی روسیه: تلاش جهانی برای حفظ كشتی آغاز شده است

تهران - رییس فدراسیون كشتی روسیه گفت: تلاش جهانی برای حفظ كشتی در بازی های المپیك آغاز شده تا این رشته در رقابت های المپیك بماند.

به گزارش ایرنا از فدراسیون كشتی، «میخاییل مامیاشویلی» روز سه شنبه تصریح كرد: روسیه، ایران، آمریكا، تركیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ژاپن و بلغارستان از جمله كشورهای صاحب كشتی دنیا هستند كه نمی ‌خواهند این رشته از بازی های المپیك حذف شود.

وی اظهار كرد: فدراسیون بین المللی كشتی (فیلا) از چند ماه گذشته، اقدامات عملیاتی برای حفظ این رشته در المپیك را آغاز كرده كه از جمله آن می‌ توان به تغییر رییس 'فیلا' و مقررات جدید كه بر جذابیت این رشته افزوده است، اشاره كرد.

مامیاشویلی گفت: یك تلاش جهانی برای حفظ‌ كشتی در المپیك آغاز شده و «نناد لالوویچ» رییس و دیگر اعضای هیات رییسه 'فیلا' مذاكرات خوبی در جریان رویدادهای مختلف از جمله مسابقه های

دوومیدانی قهرمانی جهان و بازی های جهانی دانشجویان (یونیورسیاد) كه هر دو رویداد مهم در روسیه برگزار شد، با سران كمیته بین ‌المللی المپیك داشته ‌اند.

وی خاطرنشان كرد: امیدوارم كشتی، روز هشتم ماه سپتامبر در شهر بوینوس آیرس آرژانتین و در نشست كمیته بین‌ المللی المپیك در نبرد با رشته ‌های بیسبال و اسكواش در بازی های المپیك 2020 باقی بماند و این تلاش جهانی به نتیجه برسد.

جلسه سرنوشت ساز كمیته بین المللی المپیك برای حفظ ورزش كشتی در بازی های المپیك 2020 روز 17 شهریور ماه (هشتم ماه سپتامبر) در شهر بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین برگزار می شود و تكلیف ماندن كشتی پرافتخارترین ورزش ایران در المپیك در این روز مشخص می شود.

«نناد لالوویچ» رییس فدراسیون بین المللی كشتی (فیلا) كه در چند ماه گذشته جایگزین رافائل مارتینتی شده است، بسیار امیدوار است با حمایت صاحب منصبان سیاسی در كشورهایی نظیر روسیه و با توجه به فعالیت صورت گرفته در ماه های اخیر بتواند كشتی را در بازی های المپیك حفظ كند.

ورزشی (1). ** 1067 ** 1589