۸ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8078570
T T
۰ نفر
معاون وزیر بازرگانی: روابط تجاری تهران و باکو رو به گسترش خواند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/03/08 باکو- معاون وزیر بازرگانی ایران گفت : روابط تجاری و بازرگانی با جمهوری آذربایجان رو به گسترش است .
مهدی غضنفری روز چهارشنبه در حاشیه کنفرانس بین المللی تجارت و سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان در گفت وگوبا خبرنگار ایرنا افزود:این کشور به عنوان همسایه و نیز به لحاظ برخورداری از اشتراکات فرهنگی، تاریخی و اجتماعی بازار مهمی برای ایران به شمار می رود.
وی گفت : جمهوری آذربایجان با حدود نزدیک به 9 میلیون نفر جمعیت 20 میلیارد دلار در سال واردات و صادرات دارد که دو میلیارد دلار آن تراز مثبت تجاری است .
معاون وزیر بازرگانی ایران میزان تجارت جمهوری آذربایجان با ایران را حدود یک میلیارد دلار ذکر و اضافه کرد: 350 میلیون دلار آن واردات و به همین میزان نیز صادرات به این کشور داریم و بقیه شامل تجارت چمدانی است .
غضنفری گفت : به دلیل وجود پتانسیل ها و قابلیت های اقتصادی دو طرف ، لازم است حجم همکاری ها بیش از پیش گسترش یابد.
وی با تاکید به حضور تجار و سرمایه گذاران ایرانی برای فعالیت در بخش های مختلف جمهوری آذربایجان افزود: در زمان حاضر پیمانکاران ایرانی در بخش خدمات فنی و مهندسی 100 میلیون دلار کار در دست دارند که ازجمله آن می توان به اجرای قطعاتی از طرح راه آسفالت باکو به آستارا اشاره کرد.
معاون وزیر بازرگانی ایران با اشاره به مونتاژ 10 هزار دستگاه خودروی سمند طی مدت دو سال درجمهوری آذربایجان گفت : این کشور با تکیه بر درآمدهای نفتی کار ساخت و ساز را آغاز کرده و پیمانکاران ایران می توانند از این فرصت استفاده و حضور خوبی در عرصه های اقتصادی این کشور داشته باشند.
;160# غضنفری افزود: صنایع ایران باید به سمت ارایه تکنولوژی سوق داده شوند و شرایط لازم برای صنایع و سرمایه گذاران ایرانی در منطقه قفقاز و آسیای میانه وجود دارد.
خاورم 1373**1436**245** شماره 252 ساعت 17:04 تمام
۰ نفر