۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۰۸
کد خبر: 80785203
T T
۰ نفر

گزيده اخبار نماز جمعه شهرستان هاي استان كرمان

۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۰۸
کد خبر: 80785203
گزيده اخبار نماز جمعه شهرستان هاي استان كرمان

كرمان_ آيين عبادي- سياسي نماز جمعه در شهرستان هاي مختلف استان كرمان با حضور پرشور و گسترده مردم ولايتمدار اين مناطق برگزار شد.

به گزارش ايرنا، امام جمعه سيرجان گفت: با وجود تمامي تحريم ها، جنگ ها، مخالفت ها و دشمني هاي صورت گرفته در 34 پس از انقلاب اسلامي، ملت ايران در برابر دشمنان ايستاده است زيرا معتقد است كه دشمنان اسلام، از بين خواهند رفت.

حجت الاسلام سيد 'محمود حسيني' در آيين اين هفته نماز جمعه سيرجان، هفته دولت را گرامي داشت و افزود: هفته دولت ياد آور خدمات نظام اسلامي به مردم است.

وي ادامه داد: تمامي پيشرفت ها و عملكرد مثبت در كارنامه همه دولت ها به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي است و نشان مي دهد كه دشمنان با همه دشمني هاي خود نتوانستند جلوي پيشرفت اين كشور اسلامي را بگيرند.

وي تصريح كرد: تعامل خوب بين دولت و مجلس، خواسته مردم بوده كه محقق شده است.

وي با بيان اينكه اين مردم خواستار آرامش و اتحاد بين مسوولان هستند، عنوان كرد: با آرامش و اتحاد مي توان بيشتر و بهتر به مردم خدمت كرد و در رفع گراني و تورم نيز موفق تر و بهتر عمل كرد.

حجت الاسلام حسيني، ابتكار خوب دولت در برگزاري توديع و معارفه وزراي هر وزارتخانه را قابل تقدير دانست و گفت: اين ابتكار بايد ماندگار بماند و هر كار خوبي بايد الگو شود و دولت هاي بعد هم ادامه دهنده آن باشند زيرا همه در خدمت نظام و ملت مسلمان هستند و هركس موفق تر عمل كند هم در نزد خداوند و هم مردم سرافراز است.

امام جمعه سيرجان به خلق حماسه اقتصادي و لزوم تلاش در مورد آن اشاره كرد و افزود: دولت بايد با توليد كالاهاي اساسي و با كيفيت و برنامه ريزي خاص، در زمينه تحقق حماسه اقتصادي گام بردارد و ملت نيز با پرهيز از اسراف و تبذير، صرفه جويي و استفاده از توليدات داخل، دولت را در مقابل تحريم هاي دشمنان ياري كنند تا حربه دشمن در به زانو درآوردن ملت ايران خنثي شود.

وي افشاي كودتاي 28 مرداد در زمان مصدق توسط دشمنان را درس عبرتي براي ملت ايران در دشمني هميشگي امريكا و انگليس با مردم عنوان كرد و با اشاره به تحولات مصر و سوريه، اظهار كرد: اگر مردم مصر متحد شوند، دشمنان ملت مصر موفق نمي شوند.

وي تاكيد كرد: ما معتقد به پيروزي ملت ها در برابر هر قدرت ظالمي در صورت اتحاد وهمبستگي آنها هستيم كه اميدواريم اين همبستگي در برابر توطئه هاي امريكا در همه كشورهاي مسلمان به وجود آيد.

وي يادآور شد: در سوريه نيز دشمنان و تروريست ها آنقدر احمق و بي رحم است كه به محض ورود كارشناسان و برگزاري اجلاس، از بمب شيميايي استفاده مي كند.

خطيب جمعه سيرجان به مناسبت هاي مختلف هفته از جمله روز پزشك هم پرداخت و با قدرداني از پزشكان متعهد و متدين، از دريافت پول هاي غير منطقي و اضافي توسط برخي پزشكان متخصص انتقاد كرد و افزود: هيچ توجيه عقلي و شرعي در مورد اين خلاف بزرگ نيست كه اميد است وزير جديد بهداشت اين مشكل را حل كرده و راهكار جدي براي رفع آن بيانديشد.



****

امام جمعه باغين گفت: دولت تا جايي كه مي تواند بايد راه هدايت مردم را باز كند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام 'عبدالرضا محي الديني' در آيين اين هفته نماز جمعه باغين با تبريك به رييس جمهوري كشور و اعضاي كابينه كه از مجلس شوراي اسلامي راي اعتماد گرفته اند، افزود: به تعبير رهبر معظم انقلاب، گشايش اقتصادي، رفع مشكلات كشور و ارتقاي فرهنگ ، فكر و عمل ديني مردم مهمترين وظيفه رييس جمهوري است.

وي اظهار كرد: اميدواريم خداوند به رييس جمهوري كشور و همكاران وي توفيق خدمتگزاري هر چه بهتر را عنايت كند.

وي در ادامه با گراميداشت روز فرهنگ پهلواني و ورزش زورخانه اي از ورزشكاران اين عرصه در شهر باغين تقدير و تشكر كرد و خواستار رفع مشكلات ورزشي جوانان و نوجوانان اين شهر از جمله ميدان چمن كه سال ها هنوز به بهره برداري نرسيده و ساختمان زورخانه اين شهر، شد.

حجت الاسلام محي الديني با تبريك روز كارمند، وجدان كاري، حل مشكلات مردم، شناخت كار و تخصص را از ويژگي هاي يك كارمند خوب برشمرد.

وي با اشاره به وقايع روزهاي اخير كشورهاي اسلامي بويژه مصر و سوريه، گفت: فتاواي قتل گرايانه تكفيري ها به همراه حملات وسيع ارتش به سوي معترضان در مصر آينده خطرناكي را خبر مي دهد.

وي ادامه داد: مصر و سوريه در ميانه اين بحران مي تواند به كانون بزرگ ناامني تبديل شود و تداوم وضع كنوني موجب دخالت هاي غرب و رژيم هاي وابسته به آنها مي شود و اميدواريم مسوولان و فعالان سياسي اين كشورها با اتحاد و تكيه به خواست مردم خويش، با توطئه هاي دشمنان مقابله كنند.



****

امام جمعه نرماشير گفت: فريضه عظيم زكات نيز همانند نماز به مجاهدتي خستگي ناپذير و تلاشگراني صادق و دلسوز نيازمند است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام 'روح اله ايرانژاد' در آيين اين هفته نماز جمعه نرماشير افزود: انتظار مي رود كه همه افرادي كه در اين زمينه توانايي لازم را دارند، براي ترويج، تبيين و تحقق هر چه بيشتر اين امر تلاش كنند.

وي اظهار كرد: فوايد بسيار زيادي از جمله محو گناهان، كاهش مفاسد اجتماعي، باز كردن گره هاي زندگي و رفع فقر از جامعه اسلامي براي زكات ذكر شده است.

وي روز پزشك را نيز گرامي داشت و ادامه داد: پزشكان تلاش هاي زيادي را براي رفع دردهاي مردم دارند كه تلاش هاي آنها در جامعه شايسته تقدير است.

وي بيان داشت: همايش بزرگ شعر رضوي نيز از پنجم شهريورماه به مدت سه روز در نرماشير برگزار خواهد شد.ك/2

7435/2624