۸ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8078351
T T
۰ نفر

مک کین موضع تند خود را در قبال روسیه تغییر داد

۸ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8078351
مک کین موضع تند خود را در قبال روسیه تغییر داد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/03/08 تهران - جان مک کین نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه قول داد به منظور کاهش سلاح و تکثیر هسته ای مذاکرات تازه ای را با چین و روسیه آغاز کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، مک کین همچنین از پیمان هسته ای غیر نظامی آمریکا و هند حمایت کرد.
این سناتور ایالت آریزونا ، باراک اوباما رقیب دمکرات خود را به دلیل پیشنهادش مبنی مذاکره با رهبران کشورهای متخاصم با آمریکا نظیر ایران ، سوریه و کوبا دوباره به باد انتقاد گرفت .
مک کین پیش از این خط مشی تندی در مورد روسیه اتخاذ کرده و حتی خواستار بیرون راندن مسکو از باشگاه گروه هشت کشور صنعتی جهان به دلیل تضعیف مردم سالاری شده بود.
ولی وی طی یک سخنرانی در شهر دنور در کلرادو در روز سه شنبه پیشنهاد کاهش مجدد زرادخانه های هسته ای شد.
مک کین گفت : جنگ سرد تقریبا بیست سال پیش پایان یافته و زمان آن فرا رسیده تا سلاحهای هسته ای موجود در زرادخانه های جهان به طور چشمگیر کاهش یابد.
وی افزود : به رغم وجود اختلافات جدی بین ما ، با پایان جنگ سرد روسیه و چین دیگر دشمنان مرگبار ما نیستند.
مک کین گفت : از آنجا که دو کشور ما اکثریت قاطع سلاحهای هسته ای جهان را در اختیار دارند ما برای کاهش تعداد آنها مسئولیت ویژه ای داریم وی اظهار عقیده کرد که واشنگتن و مسکو می توانند در مورد کاهش مجدد تسلیحات از طریق اقدامات الزام آور مورد تایید به توافق برسند و ابراز امیدواری کرد که راههایی نیز برای کاهش یا عدم استقرار سلاحهای تاکتیکی در اروپا پیدا شود.
مترجمام 1184**1403شبک شماره 020 ساعت 08:21 تمام
۰ نفر