نماينده نوشهر و چالوس در مجلس: سلطاني فر توانمندي كافي را براي اداره ورزش كشور دارد

تهران- نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شوراي اسلامي گفت: «مسعود سلطاني فر» فرد مورد نظر رييس جمهوري براي تصدي وزارت ورزش و جوانان از تجربه، دانش و توانمندي كافي براي اداره اين حوزه برخوردار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «قاسم احمدی لاشكی» عصر پنج شنبه در چهارمین روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی یكی از سخنرانان موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بود.

وی با تاكید بر اهمیت جایگاه ورزش و نقش آن در به اهتزار درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در صحنه های بین المللی و ایجاد شور و نشاط در میان اقشار مختلف جامعه، اظهارداشت: به همین دلیل معتقدم باید وزیری پركار و پرتلاش در این حوزه حضورداشته باشد و بتواند عرصه ورزش به گونه ای مدیریت كند كه بیش از پیش شاهد موفقیت های ورزشی باشیم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس نهم از رییس جمهوری به دلیل معرفی فردی با تجربه و توانمندی كافی برای رسیدن به اهداف مذكور تشكر كرد.

احمدی لاشكی با برشمردن برخی از تجربیات و سوابق كاری سلطانی فر، یادآور شد: ما برای فردی امروز صحبت می كنیم كه معاونت سیاسی حداقل سه استان را برعهده داشته است و استاندار سه استان بوده است.

وی با بیان این كه این وزیر پیشنهادی بر همه مسایل ورزشی اشراف دارد، افزود: سلطانی فر آمده است تا به استقلال كامل فدراسیون ها بپردازد چرا كه امروز بیشتری فدراسیون ها دچار مشكلات مختلفی هستند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس نهم تصریح كرد: تشكیل مراكز استعداد یابی از میان جوانان و ورزشكاران در سراسر كشور یكی از برنامه های مفید سلطانی فر است.

احمدی لاشكی همچنین گفت: توجه ویژه وی به ورزش بانوان كه نیمی از جمعیت كشور را تشكیل می دهند از دیگر مسایل مهمی است كه در برنامه های این وزیر پیشنهادی دیده شده است.

وی در ادامه به فقر امور فرهنگی، اجتماعی و تربیتی و همچنین اخلاق در ورزش اشاره و اعلام كرد: سلطانی فر با برنامه های خوبی برای توجه به مسایل فرهنگی، اجتماعی و تربیتی در ورزش آمده است و به اخلاق گرایی در ورزش تاكید ویژه ای دارد.

این نماینده مجلس در پاسخ به مخالفانی كه به رشته تحصیلی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ایراد گرفته اند، گفت: به نظر من مدیر ورزش باید یك سیاستمدار چیره دست نیز باشد و اعتقاد دارم ورزش و سیاست از هم جدا شدنی نیستند، ضمن این كه وی دانشجوی دوره دكترا در رشته مدیریت و توسعه است و این می تواند بهترین گزینه برای وزارت ورزش و جوانان باشد، زیرا هم كار اجرایی و هم كارهای علمی را انجام داده است.

احمدی لاشكی همچنین از دكتر «محمد عباسی» وزیر ورزش و جوانان دولت دهم تشكر كرد.

سیام(3)**1058**1336
۰ نفر