۱۹ مرداد ۱۳۹۲، ۲۱:۳۱
کد خبر: 80768645
T T
۰ نفر
فعالان بحريني خواستار توقف حمايت دولت انگليس از رژيم آل خليفه شدند

لندن - جمعي از فعالان بحريني مقيم لندن عصر روز شنبه با تجمع در مقابل دفتر ديويد كامرون نخست وزير انگليس خواستار توقف حمايت هاي لندن از 'رژيم ديكتاتور آل خليفه' شدند.

به گزارش ایرنا، شركت كنندگان در این تجمع با سردادن شعارهایی سركوب قیام مردم بحرین توسط آل خلیفه و آل سعود را محكوم كردند و از دولت انگلیس خواستند اگر از جنبش دموكراسی خواهی و حقوق بشر در بحرین حمایت نمی كند، حداقل بی طرف باشد و از صدور سلاح و تجهیزات سركوب به بحرین خودداری كند.

آنان پلاكارد بزرگی را در مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس نصب كرده بودند كه بر روی آن نوشته شده بود: 'آقای كامرون، آقای هیگ، حمایت از شكنجه گران بحرین را متوقف كنید'

مخالفان رژیم بحرین روز 14 اوت ( 23 مرداد) را به عنوان 'روز تمرد' نامگذاری كرده اند و قصد دارند در این روز با برگزاری تظاهرات سراسری مخالفت خود را با ادامه سركوب و نقض حقوق بشر در آن كشور اعلام كنند.

فعالان بحرینی مقیم انگلیس نیز در آستانه 'روز تمرد' ویژه برنامه هایی را برای اعلام همبستگی با هموطنان شان تدارك دیده اند كه تجمع در مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس و همچنین تظاهرات در مقابل سفارتخانه های بحرین و عربستان سعودی در لندن از جمله آنها است.

یك سخنگوی جنبش آزادیبخش بحرین در لندن به خبرنگار ایرنا گفت: رژیم بحرین در آستانه 14 اوت سركوب معترضان را تشدید كرده و با افزایش خشونت سعی دارد مانع از برگزاری تظاهرات در 'روز تمرد' شود.

وی افزود: شیخ حمد پادشاه بحرین هفته گذشته و پس از سفر به لندن و دیدار با دیوید كامرون، با صدور فرمانی برگزاری هرگونه تظاهرات را ممنوع اعلام كرد و تهدید نمود كه ملیت بحرینی شركت كنندگان در اعتراضات ضددولتی لغو خواهد شد.

این فعال بحرینی با انتقاد از حمایت دولت های غربی و از جمله انگلیس از رژیم دیكتاتور بحرین، اظهارداشت: كشورهای غربی باید به شعارهای خود در زمینه حمایت از دموكراسی، آزادی و حقوق بشر پایبند باشند و از رفتارهای دوگانه و تبعیض آمیز خودداری كنند.

وی گفت: مردم بحرین بدون خشونت ولی مصمم و متحد به اعتراضات خود علیه رژیم ادامه خواهند داد و حداقل انتظاری كه از دولت های غربی دارند این است كه بی طرف باشند و به خاطر منافع اقتصادی از رژیم های دیكتاتور و سركوبگر حمایت نكنند.

اروپام**345