۳ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8076379
T T
۰ نفر
جمهوریخواهان هم در سنا علیه بوش به دمکرات ها پیوستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/03/03 سیاسی نیویورک - سناتورهای جمهوریخواه در اقدامی بی سابقه با همقطاران دمکرات خود هم صدا شدند و قدرت بوش برای وتو کردن یک لایحه مهم را کنار زدند.
بوش که با محبوبیت کمتر از 27 درصدی در آمریکا به عنوان یکی از بدترین روسای جمهوری آمریکا در تاریخ این کشور به شمار می رود، قادر نخواهد بود این مصوبه را با بیش از دو سوم آراء سناتورها تصویب شده، وتو کند.
لایحه اخیر بودجه عملیات جنگی عراق و و افغانستان را تعیین می کند که دمکراتها به آن برخی از مصارف داخلی مانند یارانه گرم کردن منازل برای افراد فقیر و بودجه برای مبارزه با آتش سوزیهای جنگلها و دشتها را افزوده اند.
این لایحه با 75 رای مثبت به 22 رای منفی تصویب شد. بوش تصریح کرده بود که در صورت تصویب آن را وتو خواهد کرد.
مجلس نمایندگان هم باید به این لایحه رای بدهد اما هفته گذشته مجلس بودجه ادامه جنگ را رد کرد و احتمال می رود که این لایحه در مجلس هم تصویب شود.
بسیاری از اعضای حزب جمهوریخواه نگران باخت در انتخابات آینده هستند.
ندانم کاریهای بوش به این حزب ضربه بزرگی وارد کرده و عمده اعضای کنگره بصورت پنهانی و یا آشکار تلاش می کنند تا از بوش فاصله بگیرند.
تام دیویس یکی از نمایندگان جمهوریخواه گفته است که حزب جمهوریخواه در میان مردم محبوب نیست و با تشبیه این حزب به غذای سگ گفت: اگر ما غذای سگ بودیم ما را از قفسه های سوپر مارکتها جمع می کردند.
شبد**اروپام 360**2251** شماره 010 ساعت 00:46 تمام
۰ نفر