۱۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۰۶
کد خبر: 80759127
T T
۰ نفر
كشورهاي اسلامي بايد در برابر زياده خواهي مستكبران ايستادگي كنند

سنندج - وزير دادگستري از كشورهاي اسلامي خواست به ملت هاي مسلمان و مظلوم پشت نكنند و همسو و همصدا با نداي آزادي خواهان جهان در برابر زياده خواهي آمريكا و رژيم صهيونيستي بايستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مرتضی بختیاری روز جمعه در جمع راهپیمایان شهر سنندج مركز استان كردستان كه به مناسبت روز جهانی قدس در مقابل مسجد جامع شهر شان تجمع كرده بودند گفت:بی تفاوتی برخی كشورهای اسلامی نسبت به وضعیت جهان اسلام باید مورد انتقاد جدی ملت هایشان قرار گیرد.

وی افزود: سران برخی از كشورهای اسلامی نه تنها به ملت های مسلمان جهت رهایی از زیر یوغ دشمنان اسلام كمك نمی كنند بلكه مستكبران را در راستای سركوب مسلمانان همراهی و حمایت می كنند.

وی خطاب به سران برخی از كشورهای اسلامی، گفت: به ملت های خود پشت نكنید و فریاد ملت های مظلوم و ستمدیده را كه گرفتار برنامه های تجاوزگرانه آمریكا و رژیم اشغالگر قدس شده اند بشنوید و با این ملت ها همراهی كنید.

وی با تاكید بر این كه تمام گرفتاری های دنیا زیر سر آمریكا است، گفت: آمریكا سناریوهای متعددی را برای حذف تدریجی اسلام از دنیا تدوین كرده و برای اجرای نقشه های خود از برخی از سران كشورهای اسلامی بهره می گیرد.

وزیر دادگستری در ادامه سخنان خود با اظهار تاسف از همراهی برخی سران كشورهای اسلامی با برنامه های اسلام ستیزانه آمریكا و رژیم صهیونیستی، خطاب به این كشورها، گفت: باید از خواب غفلت بیدار شوید و در راستای احقاق حقوق ملت های اسلامی مسلمان تلاش كنند.

بختیاری همچنین از مجامع بین المللی و اتحادیه اروپا خواست چشم را به روی حقایق نبندند و آنچه را كه امروز در كشورهای اسلامی مشاهده می كنند با دید درست تحلیل نمایند.

وی به مشكلات بوجود آمده در كشور مسلمان مصر اشاره كرد و گفت: آمریكا با حمایت از یك كودتای نظامی در این كشور عملا در روند تشكیل دولت در كشورهای اسلامی دخالت می كند و این مساله بر خلاف شعارهایی است كه سران آمریكا سر می دهند.

وی با اشاره به اینكه آمریكا تنها ژست دموكراسی می گیرد و در عمل به هیچ چیزی پایبند نیست، گفت: سران آمریكا تنها با هدف اسلام ستیزی در دنیا فعالیت می كنند و هرجا ندای آزادی خواهی و مبارزه با استكبار به گوش برسد، آمریكا با آن برخورد می كند.

وی جمهوری اسلامی ایران را تنها مدافع مظلومان و آزادی خواهان دنیا دانست و گفت: ما همواره بعد از انقلاب اسلامی اعلام كرده ایم مدافع مظلوم و دشمن ظالمان هستیم و در راه دفاع از ملت های مظلوم در دنیا در برابر استكبار جهانی می ایستیم.

بختیاری به حمایت از ملت های مظلوم فلسطین و سوریه از سوی جمهوری اسلامی اشاره كرد و گفت: استكبار جهانی به دلیل این حمایت ها با ما دشمن شده و ما افتخار می كنیم كه مدافع مظلومان جهان هستیم.

وی هدف جمهوری اسلامی را دفاع از انسان های آزاده در دنیا دانست و گفت: هیچ كشوری در دفاع از آزادی خواهان تلاش نمی كند و اینك كه جمهوری اسلامی در این راه گام بر می دارد بسیاری از كشورهای دنیا با ما دشمن شده اند.

وی از اتحادیه اروپا خواست چشم خود را به روی حقایق سوریه نبندد و وقایع را آن طوری كه هست ببینند.

وزیر دادگستری گفت: هیچ وجدان بیداری در دنیا نمی تواند در برابر تجاوزهای آمریكا و رژیم صهیونیستی ساكت بنشیند و موضع نگیرد اما استكبار جهانی این وقایع را نادیده می گیرد.

وی با اشاره به دفاع ملت های مظلوم فلسطین و سوریه از حقوق خود، گفت: استكبار جهانی از این ملت ها به عنوان تروریست نام می برد در حالیكه تروریست واقعی خود آمریكا و رژیم اشغالگر قدس هستند.

وزیر دادگستری در ادامه سخنان خود با قدردانی از حضور مردم همیشه در صحنه كردستان در عرصه های مختلف گفت: كردستانی ها مدافعان واقعی حریم ولایت و اسلام و جمهوری اسلامی هستند و بارها این مساله را ثابت كرده اند.ك/3

7346/533/ 610
۰ نفر