۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۰
کد خبر: 80755782
T T
۰ نفر

160 ايستگاه مطالعه در استان تهران ايجاد خواهد شد

۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۰
کد خبر: 80755782
160 ايستگاه مطالعه در استان تهران ايجاد خواهد شد

تهران بزرگ- كارشناس ايستگاه مطالعه اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان تهران گفت: تا پاپان سال جاري 160 ايستگاه مطالعه در استان تهران به بهره‌برداري مي‌رسد.

'مهدی تاج‌الدین' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تا پایان سال جاری 100 ایستگاه مطالعه در شهر تهران، شمیرانات و ری و 60 ایستگاه مطالعه در شهرستان ‌های استان تهران از جمله ملارد، بهارستان، پاكدشت، ورامین، رباط كریم و دماوند ایجاد می‌شود.

تاج‌الدین افزود: تاكنون تعداد ایستگاه‌های مطالعه استان تهران به 39 ایستگاه رسیده و روز گذشته 2 ایستگاه مطالعه در بیمارستان شهدای تجریش و سه ایستگاه مطالعه در اورژانس، ساختمان و درمانگاه بیمارستان امام خمینی(ره) افتتاح شد.

همچنین ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانك ملی شعبه امیریه نیز صاحب ایستگاه‌های مطالعه شده‌اند.

وی ادامه داد: فرمانداری، شهرداری و بیمارستان فیروزآبادی شهر ری و بیمارستان شهید چمران و مركز بهداشت شهرستان شمیرانات به زودی صاحب ایستگاه مطالعه خواهند شد.

تاج الدین خاطرنشان كرد: در طرح ایستگاه مطالعه، 15 عنوان كتاب شامل 10 عنوان كتاب بزرگسال، 2 كتاب نوجوان و سه عنوان كتاب كودك با موضوع‌های تاریخ، ادبیات، داستان و علوم و فنون قرار داده شده است.

وی گفت: در این طرح، كتاب‌ها روزانه جایگزین می‌شود و شهروندان می‌توانند با مراجعه به یكی از ایستگاه‌ها، كتاب مورد نظر را انتخاب و به امانت بگیرند و حداكثر پس از 15 روز كتاب را به ایستگاه مورد نظر، ایستگاه‌های مطالعه در سراسر كشور و یا به یكي از كتابخانه‌هاي عمومي تحت پوشش نهاد كتابخانه‌هاي عمومي بازگردانند.

تهرام/7245/1556/
۰ نفر