۸ مرداد ۱۳۹۲، ۶:۱۲
کد خبر: 80755659
T T
۰ نفر
آيين ويژه احياي شب دوم ليالي قدر در صربستان برگزار شد

بلگراد- آيين شب دوم از ليالي قدر دوشنبه شب با حضور ايرانيان مقيم، جمعي از شيعيان صربستاني، كاركنان سفارت و ديگر نهادهاي جمهوري اسلامي ايران در حسينيه سفارت ايران اسلامي در بلگراد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این آیین روحانی با تلاوت آیاتی از قرآن كریم و سپس با اجرای برنامه گروه تواشیح كوثر اصفهان كه به دعوت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران از مركز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به بلگراد آمده اند، آغاز شد.

آیین ویژه دومین شب لیالی قدر با قرائت دعای جوشن كبیر توسط گروه تواشیح كوثر اصفهان، مرثیه سرایی و آیین ویژه بر سر گرفتن قرآن كریم ادامه یافت.

در ادامه این آیین، 'سعید خلیل اویچ' مدیر مركز علوم دینی قم در بلگراد در سخنانی به تشریح ابعاد شخصیتی مولای متقیان و فضایل شب های قدر پرداخت.

همچنین عزاداران مولای متقیان حضرت امام علی (ع) در این آیین با ذكر مناجات و سینه زدن در سوگ شهادت نخستین امام شیعیان جهان اشك ماتم ریختند.

حاضران در این آیین باشكوه همچنین با ذكر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) از خداوند متعال در این شب عزیز طلب آمرزش و بخشش كرده و برای ظهور امام عصر حضرت مهدی (عج)، عزت مسلمانان جهان و خذلان استكبار جهانی دعا كردند.

دوستداران اهل بیت (ع) همچنین مراسم نخستین شب لیالی قدر را شنبه شب همزمان با شب ضربت خوردن مولی الموحدین در حسینیه سفارت ایران اسلامی در بلگراد برگزار كردند.

آیین شب بیست و سوم ماه مبارك رمضان نیز چهارشنبه شب در حسینیه سفارت ایران اسلامی ایران در بلگراد برگزار خواهد شد.

اروپام**2061**1504