۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۱۲
کد خبر: 80754201
T T
۰ نفر
بررسي طرح تمركزامور تاكسيراني تهران زير نظر شهرداري در كميسيون شوراهاي مجلس

تهران - طرح تمركز امور مربوط به تاكسيراني پايتخت زير نظر شهرداري تهران و اصلاح موادي از قانون وظايف انتخابات شوراي اسلامي شهر در كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي بررسي شد.

'امیر خجسته'، رییس كمیسیون شوراها و امو داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به جلسه امروز این كمیسیون گفت: تداخل وظایف سازمان تاكسیرانی با شهرداری و شركت های تعاونی تاكسیرانی كشور در اقلب موارد موجب تضییع حقوق تاكسیرانان كشور شده و مشكلاتی را در این حوزه ایجاد كرده است.

وی با اشاره به وظایف و انتظارات مردم از سیستم تاكسیرانی كشور اظهارداشت: در امور مربوط به تاكسیرانی با دو نوع وظیفه روبه رو هستیم كه بخشی از آن در بر گیرنده امور حاكمیتی و بخش دیگر در امور پشتیبانی و خدمات حمایتی است كه باید حدود هركدام از این امور احصا شود.

رییس كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به تصویب كلیات این طرح در جلسه امروز كمسیون گفت: در این جلسه مقرر شد، با تشكیل كمیته تخصصی موارد موجود در این طرح اصلاح شده و به صحن علنی مجلس ارائه شود.

وی تصریح كرد: با تصویب این طرح شرح وظایف نهاد های مذكور شفاف تر شده و ارائه خدمات به جامعه تاكسیرانی كشور بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشكیلات وظایف و انتخابات شورای های شهر و روستا در این كمیسیون گفت: نظارت بر انتخابات فرآیندی تخصصی و مهم است كه باید توسط نهاد تخصصی و آشنا به امر نظارت بر انتخابات انجام شود

خجسته بر لزوم تجمیع حق نظارت بر انتخابات های مختلف تاكید كرد.

سیام(4)**9121**9303/1647