۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۵۸
کد خبر: 80753986
T T
۰ نفر
تارنماي روسي: سفر اوباما به مسكو در ابهام قرار دارد

مسكو - يك تارنماي روسي با اشاره به وجود اختلافات و مشكلات ميان روسيه و آمريكا اعلام كرد: سفر اوباما به مسكو كه براي ماه سپتامبر برنامه ريزي شده است، در ابهام قرار دارد و معلوم نيست كه رييس جمهوري آمريكا به پايتخت روسيه سفر خواهد كرد يا خير.

به گزارش ایرنا، در گزارش تارنمای 'نیوز رو' روز یكشنبه آمده است: در حالی كه یك ماه به اجلاس سران بیست كشور صنعتی در سن پترزبورگ مانده است، سفر اوباما به مسكو پیش از برگزاری این اجلاس در ابهام قرار دارد.

مطابق با برنامه اعلام شده، قرار بود كه اوباما پیش از اجلاس بیست كشور صنعتی ، با پوتین در مسكو دیدار كند.

به گزارش رسانه روسی، در حال حاضر با توجه به تشدید تنش ها در روابط روسیه و آمریكا به ویژه بخاطر رد درخواست استرداد اسنودن از سوی مسكو، اوباما به دلایلی در شرایط بسیار دشواری قرار گرفته است.

اول اینكه رییس جمهوری آمریكا در فرودگاه مسكو با اسنودن به عنوان فردی كه اوباما برای استرداد آن تلاش زیادی به عمل آورد،دریك محدوده خواهد بود. دوم این كه نمایندگان كنگره آمریكا این مساله را شكست بزرگ برای سیاست خارجی آمریكا خواندند و در حال حاضر طرفداران لغو سفر اوباما بر وی فشار وارد می آورند.

در گزارش تارنمای روسی دلیل سوم برای لغو احتمالی سفر اوباما به مسكو ،نگرانی رییس جمهوری آمریكا از بروز بحران در روابط با كنگره آمریكا عنوان شده است.

در ادامه این گزارش به نقل از 'فئودور لوكیانف' تحلیل گر امور بین المللی روسیه آمده است:با به درازا انجامیدن مساله اسنودن و درخواست مقامهای آمریكایی برای استرداد وی و رد این درخواست از طرف روسیه،احتمال سفر اوباما به مسكو هم كاهش می یابد.

وی افزود:مساله اسنودن تنها مساله مورد اختلاف میان روسیه و آمریكا نیست و مسایلی همچون سامانه موشكی آمریكا در اروپا،كاهش تسلیحات راهبردی و مسایل حقوق بشر مسایلی هستند كه می توانند مانع برگزاری اجلاس سران روسیه و آمریكا در مسكو شوند.

اروپام/2242**518