۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۳۲
کد خبر: 80753682
T T
۰ نفر
مرحله دوم طرح تابستاني راهور در آذربايجان غربي اجرا مي شود

اروميه - رييس پليس راهنمايي و رانندگي آذربايجان غربي گفت: مرحله دوم طرح تابستاني راهور از هفدهم مرداد ماه جاري در استان اجرا مي شود.

سرهنگ علی سعیدی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح تابستانی 45 روزه تا پایان شهریور ماه در سراسر استان ادامه می یابد.

وی اظهار كرد: طرح تابستانی ترافیك در محورهای پرتردد، پر ترافیك و مراكز سیاحتی و زیارتی استان اجرا می شود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای مرحله دوم این طرح، حضور موثر و فعال كاركنان و تیم های عملیاتی راهوردر محورهای درون شهری، برخورد قاطع با متخلفان، جلوگیری از حوادث رانندگی، رسیدگی فوری به تصادفات احتمالی و استقرار در نقاط پرحادثه درون شهرها و معابر اصلی و ورودی پرتردد شهرها می باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اضافه كرد: مرحله نخست طرح تابستانی راهور نیز از 15 خرداد تا 19 تیرماه اجرا شد كه اجرای آن، دستاوردهای خوبی در استان داشته است.

وی با انتقاد از برخی رانندگی های نامناسب در معابر و جاده های استان گفت: متاسفانه رانندگان ما قانون و مقررات را رعایت نمی كنند و این امر مهمترین عامل در بروز تصادفات است.

سرهنگ سعیدی با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی بعد از ماه مبارك رمضان افزود: رانندگان پیش از آغاز سفر باید خودروهای خود را از لحاظ فنی كنترل و با آرامش خاطر و با اطمینان از سالم بودن وسایط نقلیه برنامه سفر خود را طراحی كنند.

وی از اجرای طرح 48 ساعته موتورسیكلت در ارومیه خبر داد و اظهار كرد: در راستای اجرای این طرح، 95 دستگاه موتور سیكلت متخلف در مركز استان، توقیف شده است.

وی گفت: همچنین 725 فقره تخلف صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی در طرح یك هفته ای كنترل تلفن همراه ثبت و اعمال قانون شده است.

8137/581